Translate

Sunday, October 30, 2011

Tentang Cinta...Hati Dan Perasaan...

Hai semua...Selamat malam..Esok hari isnin kan..? maka esok dah start kerja bagi yg bekerja dan dah start ke kelas / kuliah bagi yg masih study...Semoga esok akan lebih indah dan kita lebih bersemangat memulakan minggu baru...(^___^)






  Sebelum menutup mata untuk lena...Saya ingin berbicara mengena cinta, hati dan perasaan..Wah..mood jiwang lah malam-malam nie kan..Sudilah kiranya kamu luangkan masa untuk baca madah-madah tangkap lentok dan tersangat lah jiwang kononya romantikus...ehehehe..


"Kerana kamu umpama bulan di litup awan, yang sering di puja di puji..Kamu indah di langit tinggi, di kelilingi bintang-bintang yang cantik tidak terperi...Manakala aku hanyalah umpama rumput di jalanan...yang sering di pandang sepi..Sering di pijak dan biarkan sendiri serta di pandang  kecil bagai tiada erti....Maka sebab itu aku biarkan sahaja rasa cinta ini tersudut sepi di kamar hati..Enggan berbicara dan mengakuainya di hadapan kamu..Kerana kita ternyata jauh berbeza..Jadi aku harap kamu mengerti, janganlah di tanya itu dan ini lagi.."


"Cinta jangan kau pergi..Cinta...Janganlah kau tinggalkan aku sendiri...Cinta...Janganlah engkau biarkan aku  tersudut sepi lagi.."



"Cinta itu adalah ibarat ombak dan pantai...Umpama pantai yang setia menanti ombak walau badai tak henti-henti menguji diri..Ombak pula, setia dengan pantainya yang di cintainya walaupun masih banyak lagi pantai yang menanti kunjungannya tapi hatinya tetap pada pantai yang dicintai.."


"Hati itu umpama kristal...Cantik  dan indah di pandang..Tapi bila terhempas menjadi deraian kaca yang berkeping-keping...Pasti sudah tidak dapat dicantumkan kembali..Maka jagalah hati itu sebaiknya..Jangan biarkan ia terluka..."




"Jangan mengharap cinta pada sesuatu yang tak pasti...Jangan memberi hati pada yang tak sudi...Berilah ia pada insan yang tahu menghargai dan tahu mengerti akan diri kamu itu apa adanya..Kelak kamu takkan kecewan dan terluka nanti.."




"Mencari...Dan terus mencari...Menunggu dan terus menunggu..Menanti sesuatu yang tak pasti entah sampai bila..Menunggu sesorang yang entah aku sendiri tidak tahu siapakah geranganya..Berharap masih ada cinta untukku..Mengimpikan masih ada manusia yang menyayangiku.."


"Sepi di malam yang sunyi...Angin berhembus di buai mimpi..Mimpi indahkah esok nanti..?"


"Kadangkala aku tak mengerti..Tentang erti sebuah cinta itu..Ia datang tanpa aku mahu..Ia pergi tanpa aku halau..Tapi aku harap cinta aku dan kamu akan kekal begini..Tidak pergi dan tiada yang ditinggalkan..."


"Terkadang rasa geram dan marah menguasai diri...Terkadang rasa sedih, terasa ada butiran jernih membasahi pipi..Terkadang rasa benci seperti mahu pergi jauh-jauh...Seperti mahu enggan melihat wajamu lagi..Menyampah dan meluat meracuni hati..Tapi aku tahu itu hanyalah emosi yang tak menentu..Hanya satu yang aku tahu hanya kamu yang ada di hatiku..dan yang paling penting aku mencintaimu..."




"Cinta aku terhadapmu adalah setulus hati..tak mungkin bertukar dan tak mungkin jua berganti...Tak semudah itu cinta ku boleh di jual beli..Kerana cinta itu lebih berharga nilainya dari wang atau harta yang tersimpan di dalam peti besi.."




P.S:-Madah-madah ini adalah hasil nukilan sepenuhnya penulis blog ini..Entah dari mana tiba-tiba datang idea nak buat madah-madah cinta sebegini...Oh ya,saya tak pernah beri madah sebegini kepada sesiapa..Sebab segan + malu...Di saat entry ini di taip, tuan punya blog masih mencari apa ertinya cinta..Masih sendiri dan tak pasti sampai bila..Jadi tolong jangan salah sangka dan memikir bahawa tuan punya blog sedang dalam mood cinta-cinta serta sedang jatuh cinta..Mungkin idea ini datang selepas membaca novel-novel cinta tempoh hari..Takkan bila single tak boleh nak bemadah pasal cinta ye tak..? ehehehehe..:p




Oh ya lagu ini khas buat my future husband,  yang saya tak pasti siapakah orangnya dan saya tak tahu bilakah saya dapat bertemunya..(^___^)




~Tercipta Untukku by Ungu~


10 comments:

FR said...

Whoaa. i Like. puitis :)
dan lagu tu pom fav song kite ^^

Ain Atika Zailani said...

huwaaa...kemain romantis yaa...hehhehehaminn moga dapat seperti idaman.=)

Unknown said...

hehe..layan jiwa sekali sekala..

terbaek..

Nizam Ijam said...

terbaik! :D

Nizam Ijam said...

terbaik! :D

Hana Soffelia said...

Cintailah cinta anda.. ^_^

Unknown said...

yup ! jangan berharap pada sesuatu yang tak pasti :)

ILA HonEyBuNNy said...

semuanya tentang cinta kan dan mempunyai pelbagai maksud....;-)

Unknown said...

hello november :D

jodoh kamu dah ditentukan, sabar menanti ya :)

Sya_Merpati Putih 88 said...

fathiahRAIHANA :-nampanye kita sejiwa..hehe.lagu tue memang best kn..?(^___^)

Ain Atika Zailani:- layan perasaan malam2..tak leh tido terus buat ayat romantis..hehehe..(^___*)

tOyO:-yup, sekali sekala kena lah layan perasaan sendiri juga..thnaks ye..(^__^)

Nizam Ijam :-thanks..=)

Hana Soffelia:- yup, itu sudah semestinya, tapi buat mase nie tiada sesiapa yg bertakhta di hati..huu..masih menanti..

Amoi MiyaSya:-yup kalau terlampau berharap kelak kita yg ecewa bila dia menghampakan kita..

ILA HonEyBuNNy:- hehe..sebenarnya idea asal nk buat cerpen, tp tak cuup mase, tue yg buat ayat puitis yg mcm2 maksud nie..

Saiazuan:-selamat dtg november...(^__^)
yup, masih menanti dgn sabar

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...