Translate

Thursday, November 18, 2010

Tentang Diri Saya


Dah lama saya berblogging dengan blog nie..tapi tak pernah sekalipun saya cerita tetang apa yang saya suka, tak suka, gemar dan kurang gemar...Nak tahu??? Sila baca sampai habis...(^_*)

Ok saya perkenalkan nama saya dulu ye..
Nama sebenar saya adalah N..Z....S..... (biarlah rahsia...ehehehe..)
ok awak boleh panggil saya Sya sahaja...  Sebab nama sebanr saya memang panjang (ade 14 huruf semuanya...)
Saya anak tunggal, manja...? Ohhh taklah sangat... Tapi sikit-sikit tu adelah kot..
Sebenarnya saya ade seorang adik Lelaki..
Tapi dia dah meninggal dunia pada 31.08.1997...Ya hari merdeka..

Ok ini adalah serba sedikit tentang diri saya kalau awak nak tahu..:-

Lebih gemar makan ayam,
Kurang gemar makan daging,
Suka makanan laut...
Paling suka sotong...
Tapi tak makan ikan-ikan sungai...


Suka coklat,
Tak suka bunga,

Gemar suasana tenang dan aman,
Kurang gemar suasana sesak dan bising,

Suka alam sekitar dan haiwan,
Tak suka perosak alam sekitar dan pendera haiwan,

Gemar minum minuman sejuk atau ber ais,
Kurang gemar minum minuman panas,

Suka membaca dan menulis,
Tempat yang saya suka pergi bila pergi mall adalah kedai buku,
Suka survey buku yang ada dan boleh  duduk dalam kedai buku dalam jangka masa yang agak lama,
Dari zaman sekolah hingga sekarang saya suka melepak dekat library...
Oh ya, minat jugak seni lukis, tapi dah lama tak melukis...
Suka lukisan abstract, pemandangan dan potret...
Serta suka meconteng (lukisan macam budak tadika....huhuhu...)


Minat seni photo...
Suka ambil gambar...
Suka edit-edit gambar...
Tapi tak tahu bila boleh beli kamera idaman...(DSLR)
Konon-konon nak jadi juru photo...huhuhu..


Gemar kasut sport /sneekers
Kurang gemar kasut tumit tinggi atau ladies shoes,

Ketika saya kecil:-
Suka main layang-layang,
Tapi tak pandai mebaikinya bila rosak,
Suka main masak-masak,
Tak suka main anak patung,
Suka naik basikal,
Tapi tak pandai kayuh basikal,
Suka main guli,
Tak suka main batu seremban,
Suka lastic cicak,
Tak suka lastic orang,
Suka kereta mainan,
Tak suka teddy bear,
Suka baca buku cerita, sambil berangan(ehehehehe)

Tentang haiwan:-
Minat kucing,
Kurang berminat hamster,

Sangat berminat dengan buaya!
Tapi tak pernah jumpa buaya!
Suka buaya sebab ia haiwan zaman dinosour yang masih hidup hingga kini,I  anya hidup dua alam... Pada saya buaya nie unik walaupun ganas..

alam sekitar:-
Suka pemandangan indah,
Sangat suka pantai dan laut,


Bila marah, sedih atau merajuk:-
Suka menyendiri...
Suka pergi pantai dan dengar bunyi ombak....
Suka makan coklat, lolipop dan ice cream...
Tidur...


~Seorang yang boleh menangis sambil senyum, suka sorokkan kesedihan di sebalik senyuman dan tawa, tak suka nak marah-marah, bila marah lebih suka senyap dari berkata-kata..~

More about me...

Favorite movies


Spiderman, Superman, Fantastic 4, Harry Potter,Final Destination,Ice Age, The Smurf, Upin & Ipin,Madagascar, Chronical of Narnia, Real Steel etc... (Genre: Romance, Fantasy, Adventure, Action,Anime...)Favorite TV shows
Merlin, Smallville etc....Favorite bands / musical artists
Linkin Park, Sum41, Hoobastank, Green Day, Blink 182, Lifehouse, Simple Plan, Backstreet Boys, Westlife, Justin Bieber, Justin Timberlake, Westlife,Adele, Katy Perry, Rihanna, Avril Lavinge, Taylor Swift, Paramore, Lenka, Pink, Yuna, Raihan, Debu, Opick, AfganFavorite books
The Holy Of Al-Quran, Novels, Manga comics, Motivational Books, Islamic Books, Finance + Business books...
Favorite foods:

 Chicken Rice, Asam pedas, Laksa Penang + Laksa Johor , Soto, Mee hun sup....

Favorite drinks:

Milo ice , Neslo ice, Mocha, Fresh orange, Carrot juice, 



3 comments:

Zie said...

suka seefood eh..sama la kita

Zie said...

suka seefood eh..sama la kita :)

Unknown said...

Sama-samalah hobi khalayak....ceng....ceng


Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...