Translate

Showing posts with label hari ibu. Show all posts
Showing posts with label hari ibu. Show all posts

Sunday, May 8, 2011

~Sepetang Bersama Bonda Tersayang~(^_^)♥

Hari nie  hari Ibu kan..?
Awak semua dah bagi ucapan atau hadiah atau sambutan pada Ibu belum?
Kalau belum, cepat-cepatlah buat ucapan ye..
Bukannye susah pun..
Ini adalah salah satu cara kita menghargai Ibu kita...
Sejak saya berusia 7 tahun lagi saya dah pun  bagi ucapan dan buat sambutan untuk mak saya..
Zaman sekolah rendah dulu-dulu saya cuma bagi mak saya at least sekuntum bunga ros dan kad ucapan yang saya buat sendiri (pakai manila card jer, tulis pun pkai pensil dan wat touch up sikit gne pensil colour luna dan crayon..huhuhuhu...).
Masa tue kalau ada rezeki lebih baru beli kan hadiah..(hadiah biasa-biase jer..maklumlah dak sekolah rendah..gne duit tabung jer ar...huhuhu...)
Bila dah sekolah menengah baru pandai beli card kat kedai,(card siap bunyi-bunyi lagi)..
Masa nie dah pandai masak. So, saya akan masak untuk mak (walaupun lauk simple-simple jer...sebab kalau nak makan kedai memang tak mampu...belum kerja lagi kan...hehehehe...)
Bila zaman saya dah sambung study pulak..saya cuma bagi ucapan jer kat mak (kalau masa hari ibu tue saya tak dapat balik)
Tapi kalau saya dapat balik rumah (free dari segala assigment dan macam-macam perkara). Saya akan belikan mak hadiah, card dan kek...
                 Tapi sekarang saya dah kerja...So, adalah wajar saya sambut Mothers Days nie dengan sesuatu yang special sikit..
Mula-mula ingat nak masakkan untuk mak saya jer..
Tapi memandangkan cuaca kat Jaybee searang nie panas..
Jadi saya amik keputusan untuk tidak menyebabkan bertambahnya "Global Warming" dan untuk jimatkan masa jadi saya pun ajak mak saya makan kat luar jer...(Eceh ayat tak tahan...ehehehehe..)
So apa lagi start enjin, terus bergerak ke  Pizza Hut yang paling dekat dengan rumah saya nie...
Meh sini tengok gambar-gambar mak saya...(^___^)
.

.


.


.


.

Ok sekarang kita tengok pulak menu dia....



Pan Pizza "Mommy Dearest"


Triple Platter (BBQ)


Mushrom Sup And Garlic Bread Stick


Double Delight (Ice Cream)


~As for me, makan kat sini memang berbaloi-baloi..sebab jimat masa, tenaga (tak yah nak masak dan bukak buku resepi nak ceri menu-menu western cam gnie..), makanan dia pun sedap. Layanan die pun special ckit berbanding kedai biasa.So, ianya sangat sesuai untuk celebrate special day macam mothers day nie.. ~

~Untuk Mak Saya:- Nie jer lah yang saya mampu buat untuk arnie..Harap mak happy~

~Saya Doakan Mak sembuh sepenuhnya dari penyakit kanser nya dan dapat menjalani rawatan dengan jayanya~


Puisi:Warkah Buat Ibu~♥

Ibu..
Segala jasa dan pengorbananmu takkan terbayar olehku..
Ibu..
Aku lemah tanpamu...
Ibu..
Engkaulah tempat aku mengadu dan berkongsi segala cerita..
Ibu..
Engkaulah sahabat karibku..
Ibu..
Engkaulah sumber inspirasiku..
Ibu..
Engkau selalu ada menemaniku di kala aku sihat atau pun sakit...
Ibu..
Engkau selalu menasihati ku , membimbing ku dan memberi kata-kata motivasi kepada ku.
Ibu..
Tanpa mu aku lemah..
Ibu...
Tanpa mu aku tak mungkin menjadi insan setabah ini...
Ibu..
Tanpa mu aku takkan menjadi insan berjaya...
Dikala aku lemah dan putus harapan, Ibulah yang memberikan aku semangat untuk aku bangkit kembali..
Ibu maafkan lah anakmu ini...
Kerana...
Terkadang aku sibuk dengan urusan harian hingga lupa memberi perhatian kepadamu..
Ibu maafkan lah anakmu ini...
Kerana...
Aku gagal menemanimu kerana tuntutan kerjaya ku..
Ibu maafkan lah anakmu ini...
Kerana...
Bersikap degil, keras kepala dan terkadang tak ikut kata..
Ibu maafkan lah anakmu ini...
Kerana...
Terkadang aku buat hati ibu terluka..
Ibu..
Aku cuma mahu kamu tahu...
Aku sayang Ibu..
Aku tak mahu Ibu pergi tinggalkan aku..
Kerana..
Tanpa kasih dan doa seorang Ibu siapalah aku..






Nota:-Puisi ini adalah Ilham sepenuhnya pemilik blog ini. (http://merpatiputih88.blogspot.com).Hak Cipta Terpelihara.Sebarang bentuk penerbitan semula adalah dilarang sama sekali..Gambar adalah dari google image...

Ps:- Mari sama-sama kita berdoa untuk Ibu kita:-
(Gambar ini diperolehi dari website ILuvIslam.Com)

♥~SeLaMat Hari Ibu~♥


Saya ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu Buat Emak Saya ....

Dan

Selamat Hari Ibu buat semua yang telah bergelar dan bakal  bergelar Ibu di seluruh Dunia...

Sesungguhnya jasa dan pengorbanan seorang Ibu sangat besar dan tak akan dapat dibalas dengan apa jua bentuk sekalipun..

Sayangilah dan hargailah Ibu kita selagi dia masih ada disamping kita...
Hormatilah dia kerana dialah yang telah melahirkan dan membesarkan kita..
Tanpa dia siaplah kita..
Tanpa dia, kita takkan dapat melihat dunia...
Juteru itu, hargailah Ibu kita...

Saya tinggalkan kamu dengan video klip comel nie:-



Saya suka sangat-sangat lagu nie sejak saya kecik lagi...(^__^)

Monday, July 12, 2010

SELAMAT HARI IBU...

hye blogger..mungkin agak terlewat utk sy post tajuk nie..tp apakan daya...sy kesuntukkan masa...so tak sempat nak on9 blog kesayangan sy nie...so ari nie sy nak post macam2 topik yg da sy karang tp tak sempat nak taip..huhuhu...
hari ibu tahun nie sy cuma dapat belikan mak sy kek sahaja...
hari ibu sy sambut sebelum mak sy masuk wad..
nasib baik..coz pasnie..mak da x leh makan kek lagi...
mcm2 jugak ar yg mk sy x leh mkn wat mase nie..
pada kwn2 di luar sane ..jagalah kesihatan ye..
Inilah antara pic hari ibu yang sy rakam masa 13.Mei.2010..

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...