Translate

Showing posts with label fb. Show all posts
Showing posts with label fb. Show all posts

Sunday, January 23, 2011

Betul Ke FB Dah Takde Bulan March Nanti??


Sana-Sini Muka Buku..

Bila jumpe jer member-member baru atau lame dan family..mesti soalan macam nie akan keluar..
"ada fesbuk tak...?"
 kalau sebelum demam muka buku nie melanda mesti orang akan tanye..
"ada no tepon tak...?"
 zaman dah berubah...huhuhuhu...
Sejak-sejak ade muka buku nie bila nk wat majlis-majlis pun jemput pakai fesbuk jer..
Iyalah, lagi mudah dan cepat..lagipun jimat tau..
Mana taknye, scan jer lar kad jemputan tue then upload pastue tag jer ar semua member-member yang nak di undang tue..tak pun taip jer kat event...
Bila dah demam muka buku nie dah jarang ler nak ber massage atau calling-calling member-member + family memasing...
Semua nak pakai fesbuk jer...lebih-lebih pulak kat fesbuk nie ade chat..senang ar nak ber gossips (oooppsss!) tak pun mengurat aweks...ahaks...hahahaha...
Semua persaan terbuku dalam hati tue kalau boleh nak tulis kat status fesbuk..tak kire lah yang sedih meleleh air mata, yang jiwang berkarat-karat,yang geram macam nak bagi penumbuk jer,yang marah dah macam the hulk gayanye, yang gossip-gossip sensasi tekini lagi meletup...semuanye lebih sedap bile di tambah pulak dengan comment-comment penambah perisa, penyedap rasa..fuhh..berbalas-balas comment sampai berjam-jam lamanye..bertukar-tukar pendapat dan pandangan masing-masing..walaupun orang yang comment tue mungkin tak tahu lagi kesahihan sesuatu berita, tapi memasing suke bagi pendapat...almaklumlah orang kita memang perihatin..tak gitue..?
Senang cerite semua berita,perkembangan atau penguncupan ta kira lah kawan-kawan, keluarga, masyarakat sekitar, malah isu global akan lebih dapat di ketahuai dengan lebih mudah dan pantas...
Bile dah 1 planet bumi dah kene demam panas dengan fesbuk, 
semua info mengenai seseorang tue senang lah nak di cari..dari maklumat pendidikan,kerjaya, senarai kawan-kawan, sape parents dia, senarai adik beradik dia, sepupu sepapat dan ahli keluarga yang lain...
Isshh..tapi kan pernah tak kamu terfikir...cam ner agaknye ek kalau orang yang suke intai dan usha maklumat kamu tue orang jahat dan berniat jahat at kamu..? tak ke nyaya nanti kan..
Semua jenis gambar dan video boleh di upload ke dalam fesbuk memasing..tak perlu di tapis-tapis..
Semuanya berada di depan mata...
Dunia tanpa sempadan beb! segalanya di hujung jari anda...
Kat muka buku nie pun macam-macam application ade...ade game...macam-macam jenis game...application telek menelek nasib ar dan macam-macam lagi lah....................
Celik mata terus buka muka buku...
Sebelum kejam mata pun nak buka muka buku...
Update memmacam, barulah di katakan up to date..
Tak mau lah jadi ketinggalan zaman..chewah!
_Macam ginie lar penangan demam muka buku nie_
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Semua nie mungkin akan berakhir.......
bile...muka buku nie khbar nye dah tak der lagi...
Dengar-dengar cerite pertengahan bulan 3 nanti dah takde lagi dah muka buku nie...
So, kita nantikan ajelah ye tarikh tue...
Tapi sebelum tue rasenye lebih baik remove dulu segala info dan gambor-gambor yang ade..
Lebih afdal kalau DELETE jer terus fesbuk nie sebelum fesbuk DELETE kita ....

Monday, November 1, 2010

SelaMat TiNgGal MuKa BuKu...



hai semua..
memandang exam dah tak lama jek lagi...
so, saya pun telah wat keputusan untuk off9 fb utk sementara waktu..
iaitu sampai pertengahan bulan 12...
lepas tue barulah saya akan on9 semula secara active..ehehehehehehehe...
oh ya, saya pun dah tukar realtionship status kat fb...
Relationship Status:In a Relationship with Ulat Buku...siapakah ulat buku nie..?
sebenarnye... Ulat Buku  itu ialah saya sendiri...
dah dapat jawapanye kan..
saje jek saya wat fb untuk buku saya..
gila kentang ek..?
sampai buku untuk pereksa saya pun ade fb..
huhuhu..
tension punye pasal..
samapai jd gnie..hahahaha..
ala saje jep buat..bukan utk on9 pun..
nnt abis exam sy delete trus  si ulat buku nie..
hehehe..cian dia kan... 
tp yg penting SAYA TAK KAN ONLINE FB NIE SELAGI TAK ABIS EXAM..
Friendster nagn Myspace?
Lagi lah tak payah cakap memang dah sangat lama tak bukak..
So, mungkin sy akan online semula selepas habis exam...
ataupun sy akan delete terus..
Emm..tapi sayang pulak nak delete..
huhuhuhu..
tengok lah macam mane nnt..
Ok lah buat masa nie saya cuma online blog & tagged jep..
hehehe..
kalau x online langsung..
rugi ar..
dah ar bayar brodband RM70 sebulan..
huh..
Tp..sejak akhir2 nie saya memang suka blog..
sebab..
boleh tulis macam-macam..
boleh kongsi pendapat, idea, ilmu, pengetahuan....
kat cni jugsk leh luahkan persaan..huhuhu..
boleh jugak jadi tapak business..
boleh dpt duit dgn iklan2..
kalau yg lain2 tue lebih kepada untuk cari kawan2..
kat cnie(blog) lebih kepada penulisan..
so, sy memang minat membaca dan menulis...
memandang kan menjadi seorang penulis memang dah jadi cita-cita saya..
akhirnye sy dapat realisasikan jugak cita-cita saya disini.. ;-)




Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...