Translate

Friday, November 12, 2010

Sakit Hati Bila Kucing Yang Kita Sayang Gigit Kita!!

                                           
                  Nie gambo saya dengan kucing saya Mickey Sasuke yang bertuah tue..
Cuba tengok saya punyelah senyum, tapi dia leh plak buat muke masam + garang dia tue..

Saya sangat geram / marah nagan kucing kesayangan saya..
Nama kucing saya nie Mickey Sasuke..
Nape kita saya bagi nama dia mickey?
sebab sblum nie family saya pnah ade kucing mase saya bru kecik2 dlu..
Kucing saya mickey yang lame tue pernah selamatkan nyawa saya!
Cerita dia macam nie..
Masa tue saya masih bayi..
Mak saya nak masak lauk tengah hari..
Ayah saya kerja masa tue..
Emak saya mase tue cuti..
Saya dok kat dalam buaian sorang-sorang..
Kucing saya lah yang jaga saya..!
Dia dok kat bawah buai saya..
See..kucing pon sayangkan baby yang comel cam saya tau..(ceh perasan comel plak..)
Terukkan kalau orang tak sayang baby dia sendiri..pastu sangup buang..huh!
Lepas tue suddenly ade lipan nak gigit saya kat dalam buai..
Then tau tak ape yang kucing saya buat..?
Dia pegi gigit dan bunuh lipan tue..
Dia buang lipan tue jauh-jauh..
Emak saya masa tue bru jep siap masak..
Terus dapatkan saya..
Dia pun nampak yang kucing kesayangan kami Mickey tue tolong saya..
Tapi tak lama lepas tue Mickey mati..
Sebab kene pukul denagn orang..
Orang tu tuduh mickey curik ikan dia..
Padahal kucing lain yang curik..
At last orang tue admit yang dia dh "tersilap" tangkap..
dan yang paling sadis mickey dibelasah sampai mati..
Mak & ayah saya jumpe mickey kat longkang depan rumah..
Nie lah yang cerita mak saya sampaikan..
Saya sangat terhutang budi dan nyawa dengan kucing saya tue Mickey..
So sebagai tanda penghormatan saya letak nama kucing baru saya nie mickey jugak..
Tapi saya tambahkan nama Sasuke kat belakang sebab saya minat sasuke dalam cerita kartun naruto tue.huhuhu..
Tapi......
hari nie saya sangat sedih dan kecewa..
Sebab Mickey Sasuke kucing yang saya sayangi..
Kucing yang kami sekelurga manjakan dan layan dia macam family kami sendiri..
Saya jugak sentiase belikan dia jajan kegemaran dia (keropok Rota/ meow-meow perisa udang) bila balik dari shopping atau balik keje..
Selalu jugak saya bagi dia Chessy Wedges dan Ayam goreng KFC bila balik jejalan..
Kadang-kadang saya belikan dia kentang goreng / Nugget ayam MC'D kegemaran dia tue..
Kami selalu bagi dia makan ayam ,daging, ikan, sotong , udang,kerang..
Kadang-kadang bila kelurga saya masak ketam dia pon saya kasi dia makan ketam..
Sampai ke satu tahap di jadik GEDIK Gila bila mana dia tak mau makan ikan bilis dan ikan sardin..!
Tak mahu makan kalau takde kuah asam pedas atau kuah sambal!
Tak mahu makan nasi semalam..mesti nak makan nasi yang baru masak jugak..
Tak suka ada kuah kicap atau kari kat nasi dia..
Dari segi makan dia memang kucing paling cerewet rasanya di alam semester..
Tapi kami sekeluarga tetap sayangkan dia ..
Tetap manjakan dia beri dia kasih sayang dan sepenuh perhatian..
Dan saya sendiri sayang dia macam adik sendiri (ayat tak tahan..)
Walaupun dia cumalah seekor kucing..
Tapi bebberapa jam yang lalu..
11.nov.2010-10.30 mlm...
Kucing saya tue telah pun gigit tangan kanan saya sampai luka berdarah..
Saya tak tahu lah kenapa tetibe jep dia gigit saya sampai mcam tue sekali..
Meroyan agaknye..
Tapi tadi ok jep..
Dia dok atas peha saya, manje-manje..
Pastue tetibe terus gigit tangan saya..
Saya pun ape lagi terus jerit lah..!
Tapi tau tak dia boleh buatmuka slamba dan tak bersalah..
Haissh geram betul!
Saya tak pukul dia ..
Sebab saya memang sayang kucing..
Saya pun jenis org yang penyayang pada haiwan sebenarnye..
Tapi bila dah jadik cam gnie..
tak tahu lah nak cakap ape..
Saya suruh dia keluar jep dari rumah..
Alah, esok pagi-pagi mase ayah saya balik keje mesti dia dah ade depan pintu..
macam biase lah minta makan sarapan pagi dan makan jajan dia tue..
Tangan saya masih terasa bisa sebab kene gigit dengan mickey..
Dia gigit kat urat pulak tue..(nasib baik tak putus urat tangan!)
Sakit tau..(T_T)
Saya rasa cam nak demam pun ade nie..
entahlah..
Kalau minggu lepas saya mimpi ngeri kene gigit sotong seperti yang saya cerita dalam entry saya nie SOTONG DIVA KINI SUDAH TIADA ..
Tapi, minggu nie rupanye saya betul-betul kene gigit..
tapi bukan dengan sotong..
Tapi kucing kesayangan saya..
Info:-kucing saya paling suke makan sotong selain lauk ayam!

3 comments:

Cik Siti said...

awh...kesiannye mickey the 1st.. T_T
kucing2 memang ngade2 bab2 mkn ni kadang2..

Sya_Merpati Putih 88 said...

yup, mmg sy pun sedih sbb x dpt jumpe dia..mickey yg first tue mmg baik, sbbbleh jga nyawa ank tuan dia..tp mickey Jr nie tbalik..dia pulak gigit kte..huhuhu..

Faiz said...

bhye kot lau kne gigit gn kucing..elok g cek dote..

Terima kasih kerana sudi memberi komen di blog saya, saya membalas dengan kunjungan anda itu =)..
***Lihatlah Entri Terbaru Saya Disini***

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...