Translate

Thursday, November 18, 2010

Puisi: Pilih Landasan Yang Tepat


Aku berdiri di sini,
Aku Mecari hala tujuan,
Untuk menggapai masa depan,
Tapi...
Aku tak tahu jalan manakah yang harus aku pilih..
Aku keliru..
Aku buntu..
Tapi aku tahu..
Aku harus pilih ladasan yang tepat,
Aku harus buat keputusan yang betul,
Kerana ini masa depan ku,
Silap percaturan maka punahlah masa depan,
Hancurlah hidupku nanti,
Maka dengan itu aku harus buat keputasan yang betul,
Iaitu keputusan yang boleh menjamin masa depanku,
Keputusan yang boleh membahagiakan ku di masa akan datang,
Serta menjadikan aku insan yang cemerlang,
Ianya keputusan yang akan menjanjikan ku kejayaan di hari muka,
Sebagai remaja yang meningkat dewasa,
Aku harap agar aku sentiasa berada dilandasan yang betul,
Aku harap aku tak tersasar dari landasan,
Aku harap keputusan aku tepat...

Nota: Puisi ini adalah dicipta oleh penulis blog ini sendiri, sebarang bentuk penerbitan semula tanpa sebarang keizinan penulis adalah tidak dibenarkan. HAk cipta Terpelihara.
PS:-Gambar hanya lah hiasan, yang saya perolehi dari google

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...