Translate

Wednesday, November 10, 2010

Sotong Diva Kini Sudah Tiada!

Wahh tajuk tak agak-agak..
Siapakah sotong diva?
Siapa lagi kalau bukan si Paul Octopus sotong peramal Piala Dunia 2010..
Uniknya si Sotong Gurita nie dia boleh meramal dengan tepat setiap perlwanan yang diramalnya..
Antara semasa perlawanan separuh akhir German (pasakuan favourite saya) menentang Spanyol, 
yang geramnya si sotong ni meramal spain yang menang dan ramalnya sememangnya tepat!
Isshh memang geram betul ngan si sorong tak sedor diri nie..
Sebab dia duduk kat dalam aquarium kat German tapi leh pulak sokong pasukan lain..
Memang tak patut kan??
Kira dia nie sotong Berwarganegara German yang tak cintakan negara!
Wahh sotong pun ade warganera ke??
Lepas nie sotong-sotong kene lah pakai Ic/ passport..huhuhuhuhu..
Lepas abis jer Fifa hidupan laut paling famous amos (macam name biskut!) mestilah sotong ..
Spongebob,Mr Crab,Ikan duyong ,Ikan jerung pon dah kurang Glam..
Khabar terbaru Si Sotong Diva nie sudah tidak lagi menyotongkan diri di aquarium dia tue..
Kat mane lagi aquarium dia tue kalau bukan dekat Oberhausen Sea Life Centre, Germany..
Nape..?
Emm semua mesti sudah tahu kan dia dah mati dah pada 26 Oct 2010...
Tulah daulat tak sokong pasukan negara sendiri ...
Hahahahahaha..(ketawa jahat)
Kesian kan dia...?
sedihnya...(T_T)
Eh! perlu ke saya sedih??
Takkk!!!
Hahahahaha..
Lagipun sebagai orang Islam tak baik dan tak boleh percaya benda-benda tahyul telik menilik semua nie..
Khabar Terbaru aquarium Sotong Diva nie dah pun di isi dengan sotong baru..
Sape name dia?
Paul II..
Khabarnye sotong nie lebih pemalu berbanding si sotong diva..(eleh baru2 jelah tue..)
Sebab si Sotong Diva lebih "mesra & suka bergambar"..
Apa-apapun kita tunggu jep lah sama ada dia boleh meramal ke tidak..
Ok jom kita tengok-tengok gambo kenangan si sotong diva  dan sotong baru pengantinye tue..:-
           Tengoklah tue..memang dasor pengkhianat! Dok kat Germany tapi sokong Spain pulak!
Perghhh paling kan bontot pulak tue si sotong nie! Ishh tak sessuaaaii tau...
"Aku memang dok kat germany tapi aku sokong spain..sorry.."
"Pooooott..ooppss terkentut pulak.. sorry again u all"-Paul
Semestinya Penyokong German yang tak puas hati ngan si Paul nie..

 Wahh dia pun dapat piala jugak! Pandai ko posing ye Paul..
"Terima kasih kerana bagi aku Piala! Akhirnye dapat jugak aku merasa pegang piala nie"-Paul
 "Nie piala aku tau..korang ade??tak de kan..? nape jeles ke??
Jangan jeles ok! Tengok ade gaya ala-ala diva tak aku??"-Paul
-muka tak boleh belah, berlagak giler tak padan sotong!-
"hai Paul II salam perkenalan"-Reporter
"Sorry lah ye, I tak suke glamor nie..I nie pemalu..I tak suke amik gambor..
Ade alergik dengan flash camera.."-Paul II

Emm begitulah alkisahnye, walaupun dia nie spesis haiwan laut..
Tapi famous nye mengalahkan artis..kelass gtue..
huhuhu..
***
Mungkin ade yang tertanye-tanye..nape baru siarkan topik  nie..
sednagkan kisah nie dah sibuk kuar kat tv dan surat khabar last week..
Jawapanye..
Saya memang dah taip kisah nie minggu lepas tapi saya save as draft je..
tak sempat nak publish post..
Pastue terus tido..sebab dah ngatok sangat..
Saya tido pukul 1pagi, lepas abis study n taip entry nie kat blog.. 
Tau tak..
Saya mimpi pergi menjala kat laut! hahaha.. padahal memancing pun tak reti tau..
Pastue saya dapat banyak ikan, udang,ketam n sotong..
Mase dalam pejalanan nak balik tue..
Sotong yang saya tangkap lompat kat badan saya..
dan ugut saya..
"kalau ko tak bagi aku makan smua hasil tagkapan ko aku gigit ko"
Lepas tue semua sotong-sotong yang lain panjat badan saya dan gigit badan saya..
Sotong tue ade gigi taring pulak tue..muka macam manusia (tapi sangat menyeramkan macam hantu)
lepastue sayabgi dia makan smua hasil tangkapan saya tue..
barulah saya lepaskan semula sotong-sotong tue kat laut..
akhirnye saya pulang dengan tangan  kosong..
dalam mimpi tue esoknye saya pergi menjala lagi..
dapat banyak tangkapan jugak, tapi saya dah tak tangkap sotong lagi..
saya jumpe sotong yang gigit saya tue..
dia nak naik bot saya tapi saya berjaya libas dia dengan pendayung (agak kejam)..
Kemudian saya terbangun pada jam 3pagi..
Nielah mimpi paling seram, kene gigit ngan sotong pulak tue..
Sotong nie dah lah antara seafood kegemaran saya, kalau boleh tiap2 minggu nak makan..
Padahal sebelum tido dah bace doa..
Agaknye si Paul Octpous nie tak puas hati kowt saya kutuk2 dia..
huhuhuhu..
Nie lah sebabnye nape saya post agak lewat entry kali nie..

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...