Translate

Monday, May 21, 2012

Aku Cinta Malaysia...



Ini negara aku...
Tempat lahirku...
Di sini aku dibesarkan dan didik dengan bermacam ilmu...
Di sini juga aku belajar erti hidup....
Di sini juga aku belajar erti kasih sayang dan hormat menghormati...
Aku sayang negara ku ini...
Jadi akan aku curahkan segala kudrat bakti yang aku ada...
Segalanya untuk tanah airku ini yang aku cinta...
Semuanya untuk memastikan negara aku ini aman sentosa sentiasa,
Semuanya supaya negara ku ini semakin maju dan berkembang pesat hendaknya...
Oh bukan maju dari ekonomi sahaja,
Tapi maju juga dari segi pembangunan nilai rohani dan insaniahnya juga...
Majulah kau terus maju,
Wahai negaraku yang ku cinta selalu...
Bersatulah kau wahai semua isi di tanah airku,
Janganlah kau bermusuh berpecah belah dan bermasa muka begitu,
Bersatu padulah kau  dan semoga aman harmoni selalu,
Eratkan ukhwah kita bersama,
Bersama kita berjalan seiring melangkah ke depan tanpa rasa ragu,
Semoga kejayaan, kemajuan dan keamanan milik kita selalu...


p/s:- Puisi ini adalah hasil nukilan sepenuhnya milik penulis blog ini. Hak cipta terpelihara, sebarang bentuk penerbitan semula adalah dialrang..kredit gambar google image....


mari tonton video klip ini...Ape-ape pun sebagai rakyat Malaysia kitya tetap sayang Malaysia dan Malaysia tetap di hati kita..

12 comments:

sea_lavender said...

wah entry patriotik ;)
sygkan Malaysia negara tercinta ~~

Amirah Jafri said...

yeayyy love malaysia! hehe

Unknown said...

sayang malaysia hingga ke akhir hayat!!!

laskar pelangi said...

oh yeahhhhh!
sayang Malaysia:)

ctk said...

cinta malaysia, cinta keamanan :)

diana bochiel said...

saya indonesia....
cinta indonesia :)

YattAkasah said...

video tu mmg sumpah kelaka okey!hahha

ctk said...

hidup malaysia :)

Rizky_love_Indonesia said...

Aku cinta INDONESIA selamanya..

Unknown said...

bleh x sy nak ambek sajak niw...
nak buat keje PBS form 2...
bleh x?
sy hrap bleh..
;D

Unknown said...

bleh x sy nak amek sajak niew?
nak buat keje PBS form 2 sy...
hrap prmintaan sy bleh d trima...
TQ..

Unknown said...

nak copy sajak , nak buat PBS...

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...