Translate

Saturday, December 11, 2010

Antara Sebab Kenapa Saya Suka Menulis Blog....(^_*)

 
Hai...apa khabar semua..? saya harap anda sihat-sihat sahaja..maaf saya lambat update blog..sebab saya agak busy dengan exam dan kerja di tempat baru...entry selepas nie saya akan ceritakan pulak exam dan pasal kerja baru saya...sekarang saya cuti setiap sabtu dan ahad..jadi ada lebih masa sikit untuk update blog..
oklah sekarang saya nak cerita kenapa saya suka ber blogging...antara sebab-sebab nya ialah:-

-Saya memang minat membaca dan menulis..
-Saya berpendapat:
1-menulis dapat mengurangkan stress dan boleh mengekspresikan apa yang kita rasa dengan lebih telus dan jujur dengan menulis..
2-dengan menulis kita dapat mengasah bakat dan ilham / idea yang kita ada atau yang kita dapat melalui pembacaan, pemerhatian,pengalaman dan keadaan sekeliling.Ianya akan menjadikan kita lebik kreatif dan lebi rasional bila berfikir..
3-dengan menulis kita dapat berkongsi ilmu dengan masyarakat..(sharing is caring)
4-dengan menulis membolehkan kita berkongsi pengalaman yang mungkin boleh dijadikan inspirasi atau tauladan bagi pembaca..
5-bidang penulisan boleh dijadikan sebagai hobi masa lapang dan boleh juga di jadikan sebagai punca pendapatan contoh seperti penulis novel, buku, wartawan..

Dengan menulis blog saya dapat:-
a-mencapai impian dan cita-cita saya untuk menjadi penulis..saya pernah bercita-cita untuk menjadi penulis puisi yang berjaya seperti Dato' A Samad Said. Walaupun cita-cita saya tak kesampaian lagi, sekurang-kurangnya saya dapat lah juga menjadi seorang penulis walaupun hanya menulis di blog..di sini penulisan saya boleh di baca oleh sesiapa sahaja dan saya boleh menulis apa sahaja yang saya mahu..
b-mengasah bakat penulisan saya...
c-lebih idea dan ilham dalam bidang penulisan dan kehidupan..

Saya sayang blog saya dan saya tak akan berhenti menulis blog ..Tiada sesiapa yang boleh menyekat atau menghalang saya dari menulis blog..sebab saya memang minat menulis sejak kecil lagi..

Aku menulis bukan kerana nama..Aku menulis bukan kerana wang..Aku menulis kerana ianya dapat membahagiakan hatiku...Aku menulis setulus dan seikhlas hati dari lubuk hati yang terdalam untuk aku kongsikan dengan masyarakat di luar sana...




No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...