Translate

Tuesday, November 1, 2011

1.11.2011-Happy Birthday My Baby B

Hai semua...


      Hari nie adalah 1.11.2011..satu angka yang sangat cantik sekali...Kamu tahu, angka ini adalah sangat bererti buat saya...Kenapa...? Sebab.....Sebab...Hari nie birthday blog kesayangan saya nie..Hari nie dah genap 2 tahun saya ber blog....Macam-macam benda yang saya luahkan dan kongsikan kat sini...Macam-macam ilmu dalam berblog jugak yang dah saya tahu sikit-sikit...




     Masa mula-mula buat blog saya memang tak tahu ape-ape pasal blog...Even sekarang nie pun ade istilah mengenai blog yang saya tak tahu..Iaitu SEO..ramai blogger yang sebut-sebut pasal SEO..Tapi sebenarnye saya tak faham SEO tue ape...Nak tanye segan lak...ehehhe..Masa mula-mula pun saya pasang widget tersangat lah banyak nye..Siap dengan lagu..lagi..Tapi bila lama-lama saya sendiri yang buat keputusan untuk remove lagu dan widget-widget tue..huhu..Sebab buat blog tambah berat dan lagu tue macam annoying jer...huhhuhu..Sampai sekarang pun saya masih rasa saya nie noobe pasal blog, masih banyak benda lagi yang saya tak tahu dan saya perlu belajar sikit demi sedikit..


   Saya buat akaun nuffnang pun sebab nak tag link blog dekat innit nuffnang..Oh, jangan tanya pasal berapa duit nufnang yang dah terkumpul..sebab ianya sangatlah sikit..huhu..Baru ade RM17.50 jer..! Kira ok lah tue untuk buat bayar duit tol pegi balik kerja dalam kurang seminggu..huhu..Saya tak pernah cashkan duit nufnang tue, dan tak tahu bile boleh cashkan..huhu..:p




   Saya tau pasal cara-cara nak tag link blog pun lepas setahun saya saya berblog..Setakat nie saya cuma pernah tag lInk blog dekat innit dan ping.busuk jer..page-page blog kat fb memang saya ade joint, tapi saya gunakan platform tue untuk baca blog orang lain atau dengan kata ringkasnya untuk BW..Tahu cara-cara nak tinggalkan comment pun lepas hampir setahun buat blog.Kamu tahu, saya cuma tahu pasal internet masa saya umur 18 tahun..masa tue baru tahun  pasal cara-cara nak bukak google, yahoo..Teruk kan..? Jangan gelak ye..hehe..Budak-budak sekarang memang lagi canggih dari saya yang kuno dari segi teknologi nie kot...huhu..Dulu-dulu saya pernah ade akaun YM,MiRC,Myspace, Friendster, Tagged, Hi5...Tapi semua akaun nie saya dah tak bukak dah..dah Tutup dah pun akaunnya.Sekarang saya cuma ada, blog ini, Facebook dan Twitter..Oh ya, saya cuma ade satu jer blog setakat nie..Ade satu jer Facebook dan ade satu jer Twitter..Cukuplah tue..


  Saya akui banyak juga kekurangan blog saya nie..Banyak juga kekurangan saya dari segi penulisan dan macam-macam lagilah..Di kesempatan ini saya nak ucapkan terima kasih buat anda yang sudi singgah teratak usang merpati putih88 ini...Sudi tinggalkan pandangan dan berkongsi pendapat di ruangan komen dan juga di chat box...Saya ingin mohon maaf jika ada entry saya yang buat kamu terluka, tersinggung hati...Saya minta maaf jka blog sya nie annoying dan menyakitkan mata anda...Saya akn cuba perbaiki kelemahan dan kekurangan blog ini dari semasa ke semasa..InsyaAllah..




  Oh ya, saya dah janji dengan blog nie nak tukar header, nak tukar layout design dan nak tukr font colour tulisan..Tapi tak tahu bile boleh buat tue semua..Sebab sekarang nie laptop saya tenag sakit teruk..Asyik koma-koma jer..Skrin kat laptop nie tiba-tba jadi gelap dan laptop tiba-tiba jer mati..Di saat entry ini di coretkan pun dah beberapa kali laptop nie termati...Jadi inilah sebabnya saya lambat dapat balas komen kamu..Doakn laptop saya ok ye, saya rasa nak gi hantar repair lagi..Sebelum nie pernah repair dan org tue kate lappy nie punya graphic card dah rosak,tapi dah ok..Sekarang nie tiba-tiba sakit lagi..Adeh..


Akhir  kata, saya mahu kamu luahkan pendapat dan pandangan mengenai blog ni..Apa jua yang perlu di ubah suai atau di perbaiki oleh saya di dalam blog ini..Saya sedia menerima apa jua komen kamu..Terima kasih..(^___^)

10 comments:

cik jannah said...

besalaa tuh. saya dulu mula2 pun x reti nak blog.

Asfan Ash said...

selamat ulangtahun blog :)

Unknown said...

Selamat ulang tahun Blog.

Blog sis ni okay saja. Ringkas dan taklah semak mana. Cuma, dalam entri Sis adalah beberapa kesalahan ejaan. Mungkin tidak terperasan.

Usia dua tahun itu, banyak lagi perlu belajarkan. Take it slowly. Lama-lama tu, mahirlah sudah.

Awan doakan pc Sis tu sembuh. Kesian masuk hospital selalu.

(n_n)y

Aina said...

salam,

sori lama tak menziarah ... akak pon ader problem dgn pc. harap awk n family sihat selalu dan ceria sentiasa.

selamat hari jadi buat blog awak. semoga terus maju jaya:)

p/s akak teringin nk tahu nama awk:D

Sya_Merpati Putih 88 said...

Cik Jannah :-yup, tau takpe..belajar ckit2...terima kasih sebba sudi singgah blog usang sy..(^___^)

ARC™ :- thanks ye...thanks juga sebab sudi singgah..(^__^)

Awan Biru :-terima asih ats nasihat itu..sy akan perbaiki dari semasa ke semasa..terima kasih sbb doakn keshatan lappy sy nie..hehehe..(^__^)

Aina:- takep, sy faham..terima kasih sbb sudi singgah dan terus bagi sokongan...akak boleh panggil saya sya...=)

ILA HonEyBuNNy said...

wahhh...selamat hari lahir blog...

moga terus sukses..ila suka baca blog neh..banyak ilmu ila dapat..thanks...

Hawa Ahmady said...

post yang menarik..!!!

jom join contest........

http://hawaahmady92.blogspot.com/2011/11/contest-apa-benda-tu-part-1.html

Solihin Zubir said...

selamat hari lahir blog terbang bersamaku.. hehe...

dh dua tahun eh..

lagi lama drp blog sy.. heheh..

Hana Soffelia said...

Happy belated befday to blog merpatiputih88. hehe samalah kita.
Samalah kita, Hana pun baru 2 thn dlm dunia blogging ni. Tp still ada bnyk benda yang xtau.

Sya_Merpati Putih 88 said...

ILA HonEyBuNNy:- terima kasih ila..terima kasih kerana sdui baca dan berkunjung ke sini...blog awk lagi best..=)

Hawa Ahmady:- terima kasih....terima kasih sbb ajak sy joint contest..

Solihin Zubir :- huhu...lgi lama..tp blog awk lagi hebat..sy ne banyak benda pasal blog yg sy tak tau lg..huhu..

Hana Soffelia: thanks ye...(^__^)
yup, same2 lah kita belajar buat blog..=)

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...