Translate

Tuesday, June 21, 2011

Jangan Putus Asa, Esok Masih Ada...


Jangan pernah terlalu memikiran masa lampau, kerana ia akan menutup kejayaan kita pada hari ini dan masa depan..
Kenapa saya berkata begini..?
Keranajika kita terlalu kecewa dan murung serta terlalu memikirkan memori sedih di hari semalam pasti segla perancangan kita pada hari ini dan masa depan akan tergendala.
Iaitu apabila kita bazirkan masa untuk berfkir perkara yang remeh temeh, sedangkan banyak lagi perkara penting yang perlu difikirkan.
Janagan bazirkan air mata untuk memori masa lampau, kerana masih banyak lagi memori pada hari ini dan masa depan yang kita boleh cipta untuk kita tersenyum dan ketawa dengan riang dan ceria...
Jika kita terlalu menangisi masa silam maka kita menutup kebahagiaan kita pada masa depan..


Apa yang perlu kita lakukan adalah , memperbaiki kesilapan masa lalu yang pernah kita lakukan.
Iaitu dengan memperbaiki segala kekurangan yang ada pada diri kita dan berusaha untuk menjadi individu yang lebih baik serta berjaya pada masa depan.
Berfikiran rasionalah dalam kehidupan. 
Anggaplah segala dugaan yang menimpa itu sebagai satu perkara yang mematangkan kita.
Yang lalu biarlah ia berlalu..Usah terlampau dikenangkan dan difikirkan...
Apa yang perlu kita lakukan adalah kejar masa hadapan perbaiki mutu dan kualiti diri kita.
Kerana kita tidak akan dapat kembali kepada masa lalu, kita hanya boleh berusaha untuk hari ini dan untuk masa hadapan yang lebih baik.
Maka dengan itu, kenapa perlu kita sesali dengan berkata  seperti ini :-
" Kalaulah aku dapat kembali pada masa itu, sudah pasti aku....."
Ingatlah, kamu bukannnya berada dalam cerita kartun Doraemon yang boleh kamu kembali kepada masa lampau dengan mengunakan mesin masa!
Kamu hidup di alam realiti. Jadi apa yang belalu adalah tidak mungkin akan dapat kamu ulangi.

Berusaha lah selalu tanpa mengenal erti putus asa..
Percayalah hari ini akan menjadi hari yang paling terbaik buat kamu jika kamu benar-benar menghargai 24 jam yang berlalu..
Berfikiran positif dan senyumlah selalu,
Walaupun disaat kamu dilanda kekecewaan yang teramat dahsyat..
.
.
.
Mari tonton video ini:-


Ini adalah antara video yang paling saya minat di youtube...
Message yang ingin disampaikan dari video ini ialah "NEVER GIVE UP"


Nota:-Entry Ini hanyalah pendapat penulis blog ini semata-mata, gambar hanyalah hiasan yang diperolehi dari goole image.




6 comments:

Awan Biru said...

Perkongsian yang bernas.
Awan selalu berasa kecewa kerana zaman silam yang tidak seceria orang lain. InsyaAllah, Awan akan praktikkan pesanan anda dalm entri ini.
(n_n)

linda a.k.a ibusumaiyah said...

:)...salam perkenalan...dan salam ziarah...

ZIPPO MILLER said...

Sebenarnye...keseluruhan Jlan cerite enrti ni zippo baru je lalui...ade satu pengalaman yang betul2 pahit untuk Zippo lalui..dan bila pengalam tu dah settel...Zippo menerima satu hikmah di sebalik kejadian...dan di sebab kejadian itu ia mula merubah Zippo ke pada seorang yang suka bertolak ansur dan hilangkan Ego Zippo...kalao x jadi kejadian yang begitu pahit tu,, zippo mesti still jadi seorang yang ego dan x mau bertolak ansur..

Terbang Bersamaku said...

Awan Biru :- Jangan begitu awan, awk jgn putu ase ye..anggalh itu sebgai penagalan yg boleh mematangkan awk menjadi insan yg lebih berjaya dimasa hadapan ye..take care..

linda a.k.a ibusumaiyah:- salam perkenalan..thanks sudi singgah blog sy..(^___^)

ZIPPO MILLER :- ada persamaan dgn apa yg awak lalui...Oh ye ke? tak sangka pulak sy..ape pun smoga awk terus tabah ye..anggaplah itu sebagai satu asam garam kehidupan..setiap kejadian itu pasti ada hikmahnye..take care..

sobri yaacob said...

berpikirla dgn positif dan syum slalu.. keyword yg pling bgus, kata motivasi dlm hdup; DD

Terbang Bersamaku said...

sobri yaacob:- yup, itu adalah katakata semangat yang sering saya amalkan...(^_______^)

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...