Translate

Sunday, June 12, 2011

~Saya Sayang....... Hand phone Saya..~

.
.

.

Satu mase dulu saya mcam tak pandai nak hargai die nie...
Saya biarkan jer die jatuh tergolek-golek sampai die cedera calar balar lah badan die...
Kesian kat die, mesti die sakitkan..
Boleh katekan dalam sebulan tue banyak kali lah die terjatuh sebab terlepas dari tangan saya nie..
Err..mungkin tangan saya kena letak gam kowt bile nak pegang die nie, supaya die tak terlepas dan die tak terjatuh...
Kesian die, sebab dapat tuan yang tak reti gune gadjet cam saye nie..
Tak reti nak menghargai pun satu hal jugak saya nie..
Dulu, saya selalu complaint itu ini..
Dulu, saya suka compare kan die dengan yang lain-lain ..
Saya selalu cakap cam ginie " Kalau pakai jenama hand phone XX tue kan bagus,...."( macam-macam lah kelebihan hanphone tue saye cakap ..)
Kesian kat die mesti die kecik hati kan dengan kata-kata saya tue..?
Err..eh! Die mane ade hati ye tak..Die cuma gadjet tak bernyawa jer..
Tapi sekarang bila die dah takde depan mata..
Bila die dah hilang  dan saya pun  tak tahu die kat mana...
Barulah saya tahu menghargai die..
Barulah sekarang saya puji-puji die balik..
"Yang sekarang nie tak sama dengan yang lama..yang lama tue lagi best .."
Ha..tulah baru tahu nak hargai kan...
Sekarang nie rasa sedih sangat-sangat sebab kehilangan die nie...
Kalau dulu nak taip mesej sekejap jer, sekarang nie nak taip punya lah slow dah macam budak tadika baru belajar nak mesej-mesej..! siput sedut pun lagik laju bila merangkak kowt..
Dari dulu lagi saya nie pengguna setia NOKIA..
tak penah tukar jenama lain..
Kalau tukar pun cuma tukar model hand phone jer..tapi jenama tetap sama..
Sekarang nie bile tukar jenama lain rasa kekok sesangat..
Adeh...! (=_______=)''


~My Dear  Nokia 533 Mobile Tv Edtion~

Nie lah handphone saye yang hilang kene curik tue.....
Saya harap saya masih leh jumpe die balik..!
Walaupun die nie tak secanggih  / tak secantik hand phone lain tue..
Tapi pada saya die nie ISTIMEWA...
Sebab die nie simpan banyak benda suka duka saya...
Kenangan yang macam-macam colour..
Yang sedih samapai wat saya menangis..
Yang kelakar sampai saya ketawa..
Dan macam -macam lagi lah kenangan bersama die nie..
Kalau lah dapat jumpe balik same die nie..
Mesti saye akan jage die baik-baik...(T_____T)


Nota:-Siap buat entry khas untuk hand phone...` 

2 comments:

Unknown said...

Awan sudah dua kali kena ragut. Sudah tu, telefon pemberian abah lagi. Itulah manusiakan. Yang ada tak pernah disyukuri.

(n_n)

Sya_Merpati Putih 88 said...

owh..macam gtue..saya pun pernah juga kena ragut beberapa thun lepas..yup, samalah macam saya..huhuhuhu..

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...