Translate

Wednesday, February 16, 2011

Puisi:-Kamu Curang (Versi Gadis)



Mengapa kau sanggup menduakan aku..?
Mengapa kamu sanggup tinggalkan aku demi dia..?
Apakah salah ku pada diri mu...?
Ya..Aku sedar aku siapa...
Aku punya banyak kekurangan di mata mu...
Terkadang aku sibuk hingga tidak punya waktu untuk bersama mu..
Ya..mungin kau bosan dan jemu menunggu ku..
Tapi aku lakukan ini semua demi kebaikan kita bersama di masa akan datang..
Aku lakukannya demi kau..
Ya..Demi memenuhi segala keinginan dan kemahuan kau..
Tidakkah kau mengerti tentang itu..?
Kini aku sedar, Aku telah buta..
Ya..Buta untuk menilai cintamu yang ternyata palsu...
Kau yang ku sangka intan rupanya hanyalah kaca...
Kau adalah kaca itu yang merobek hati ku..
Hati ku kini calar..
Pabila aku melihat kau pergi bersama si dia yang ku kenali..
Hatiku Luka..Pedih sekali...
Tidak dapat ku gambarkan apa yang sedang bersarang di lubuk hati ku ini..
Oh..kejamnya engkau mengahancurkan impian ku...
Pasti selepas ini sukar untukku mempercayai kaum mu..
Akan aku pastikan bahawa aku tidak akan embali pada mu lagi..


Nota:- Puisi ini adalah ciptaan sepenuhnya penulis blog ini, sebarang penerbitan semula tanpa kebenaran daripada penulis blog ini adalah di larang sama sekali. Hak Cipta Terpelihara.


Ps:- Puisi ini adalah kesinambungan dari Puisi:-Kamu Curang (Versi Jejaka) dan ianya juga merupakan puisi yang terdapat dalam cerpen ciptaan saya...







No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...