Translate

Wednesday, February 23, 2011

Ketenangan Yang Di Cari Ada Pada Al-Quran...



Apabila anda membaca nya anda pasti akan dapat merasakan ketenangan..
Ya..Tenang hati dan minda walaupun sedang dil landa masaalah yang maha hebat..
Apabila anda sedang berduka atau kecewa Al-Quran lah penawarnya...
Apabila anda sedang tercari-cari hiburan bagi menghiburan hati dan minda..
Ya..Al-Quran lah yang dapat menghiburkan hati,minda dan nurani anda...
Malah ianya adalah lebih nikmat dan lebih tenang berbanding anda mendengar muzik yang melalaikan atau meleka kan..
Jadi jangan lah sesekali anda lalai dan leka membaca, memahami dan mengamalkan Al-Quran dalam kehidupan seharian anda..
Jangalah pula anda mecarinya apabila anda sedang berduka dan di himpit masaalah sahaja..
Janganlah anda lupakan Al-Quran ini walaupun sesibuk mana pun anda dengan urusan dunia..
Seharusnya kita harus sentiasa mengamalkan nya..
Ya..Tidak kira sama ada sedang berduka atau gembira, sedang sibuk atau sedang beristirehat..
Percayalah..Anda pasti akan mendapatkan ketenangan itu...


PS:- Ini adalah hasil nukilan insan kerdil iaitu pemilik blog ini...Maaf saya juga punya banyak kekurangan yang masih perlu di perbaiki..Kredit gambar google image

Soalan saya pada diri sendiri:- "mengapa saya belum lagi menghafaz 30 Juzuk kitab suci Al-Quran ini..? Ya walaupun saya boleh membacanya tetapi saya masih tidak dapat menghafaz eseluruhannya..Ya berapa lama kah lagi waktu yang saya ada di dunia ini untuk saya menghafaz 30 Juzuk kitab suci ini.....?"

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...