Translate

Saturday, February 26, 2011

Setelah Hampir Setahun Tak Pegang Stereng....


Ini Adalah kisah aku memandu pagi tadi...
Setelah 10 bulan aku tak drive kreta akhirnye pagi tadi dapat juga aku drive selepasa aku dapat lesen..
Yup, aku memang dah ade lesen sejak tahun lepas...
Tapi...Malangnya aku tak pernah drive lepas aku dapat lesen tue...
So, aku decide untuk masuk kelas kemahiran memandu hari nie & esok..
Walaupun harga nye agak mahal hingga cekik tulang...
Tadi pagi masa mula-mula pegang streng tue aku tak der rase nervous macam mase mule-mule aku blajar drive tahun lepas...
Mase tue pegang stereng pun tangan & kaki aku dah sejuk gile macam ice kat kutub tue...
Sebenarnya aku ingat nak pegi meronda kat town..
Tapi di sebabkan aku telah tersalah masuk lorong masa kat highway tue..
So aku terus jer lar drive pergi tempat kerja aku..
Cikgu aku tue cakap " Jauhnya tempat kerja awak nie..bila nak sampai nie...nie awak ingat tak jalan...? saya memang tak pernah pegi tempat nie.."
Aku cakap balik kat dia "Tempat nie memang jauh...Jangan risau, saya ingat jalan...Mesti sampai dengan selamat punye..." (dengan penuh confident tue..huhuhuhu....)
Akhirnya aku sampai kat kawasan tempat kerja aku tue..
Tapi yang paling tak boleh blah aku boleh pulak parking kat bangunan pejabat lain..
"Nie ke bangunan tempat awak?" 
"Err..Eh..tersalah masuk lorong lar..Bangunan saya yang depan sane tue...Kene reverse n turn semula nie " 
"Hahahaha..Bangunan pejabat sendiri pun lupa...?" (tak memasal jer kene gelak)
Tapi yang penting aku dapat drive dengan jayanya hari nie & aku masih ingat lagi ape yang cikgu aku nie pernah ajaran kat aku masa tahun lepas...
Tapi..masa perjalanan nak balik tue sampai jer kat tol lepas bayar duit tol tue enjin boleh termati lah pulak.. Adeh! bengang nye....
Semuanya sebab aku sibuk tengok kereta yang kat belakang aku sambil berangan...
Kereta tue jenama kereta idaman aku sejak aku kecik lagi, yang drive nye perempuan..
Aku pikir dalam hati..
" Kalaulah aku yang dok dalam keta tue & drive..Wow..mesti best gile..! Err..Tapi bila lah agaknye aku mampu nak beli keta macam tue punye mahal..? Entah-entah bila aku dah pencen baru dapat drive keta tue kowt..hurmm.."
(aku pun terbayang aku duduk kat seat driver kereta tue..tetibe..Teeennnnn...habis melayang semua mimpi indah di siang hari aku tue...
Moral:- Lain kali jangan berangan bila tengah drive...hehehehehe...


Masa dalam perjalanan balik tue ada lah sebijik lori tak berapa nak besau nie tetibe jer potong jalan aku..dah tue jalan dah lah slow gila..Aku potong jer dia balik semula coz aku memang tak suka bila ade yang potong jalan aku pastue drive slow gile ...mengangu jer..



No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...