Translate

Thursday, February 3, 2011

V.I.R.G.I.N





Aku terfikir nak tulis entry pasal issue nie sejak dari saya tengok filem Aku Masih Dara masa ujong tahunlepas..Saya terfikir -Kenapa tak buat jer movie Aku Masih Teruna?- And why must aku masih dara...?
      Persoalannya, perlu ke virgin tue hanya dijaga oleh kaum perempuan jer...? kaum lelaki pulak, tak kan tak penting untuk menjaga virgin diaorang tue..? Adakah virgin tue hanya penting bagi seseorang perempuan dan  tidak begitu penting bagi lelaki..? Adakah hanya kaum perempuan jer yang wajib jaga diri dieorang?






..Bagi aku, secara personal nye..Virgin nie wajib dijaga tak kira lah korang nie lelaki ke perempuan...
..Aku berpegang pada prinsip "No more sex before I've get married"
-Ini bukanlah pasal issue nak menjaga virgin semata-mata, tapi lebih kepada menjaga maruah diri, keluarga dan agama aku...-
-Lagipun, zina(sex without married) tue adalah dosa besar..So, aku tak sanggup nak buat..Coz aku tak sanggup nak tangguhnya nanti di akhirat sana-
-Aku percaya ape jua yang aku buat, even terlindung sekalipun still ada yang sentiasa melihat..Iaitu Tuhan Yang Maha Kuasa-
-Paling penting, Aku lebih sayang diri aku sendiri dan tak akan pernah sanggup nak serah diri pada orang yang belum berhak ke atas ku(Orang yang berhak adalah suami).-
-Aku juga ta sanggup nak tanggung aib / malu seumur hidup akibat dari perbuatan yang kononye best sangat tue..persoalanya best ke,....? Pendapat aku secara peribadi, buat apalah mengejar keseronokkan untuk masa yang singkat dan terpaksa pula menangung azab dan seksa selama-lamanya-
-Azab di dunia, pasti mendapat malu dan aib tak kira lah korang nie lelaki ke perempuan, lebih-lebih lagi kalau perempuan..Kene tinggal macam tisu pakai buang jer..dah guna terus kene sumbat kat tong sampah..yang jadi mangsa adalah perempuan, yang lebih dapat malu pun perempuan..Mana pegi jantan buaya tue..? mestilah dieorang dah tiggalkan korang terkontang kanting sendiri..Last-last baby yang tak berdosa yang jadi mangsa..Macam tue ke bukti cinta? So, girls please..jangan mendermakan dara anda  pada boyfriend(buaye) ye-

-Boys and Girls out there,please ingat pesanan-pesanan nie.. tau...-


-Untuk kaum perempuan pulak...ingat pesanan nie...:-

-Kalau si dia sayangkan kamu, pasti dia akan menjaga kamu dan melindungi kamu serta sentiasa membimbing dan menasihati kamu..Itulah namanya bukti cinta dan kasihnya dia padamu benar-benar tulus dan ikhlas...Jika dia meminta kamu menyerahkan body kamu yang bergetah itu padanya atas nama cinta, percayalah itu semua bukti yang cintanya padamu adalah palsu dan dia hanya sayang kamu kerana nafsu semata-mata! Jadi, jangan pernah tertipu dan cair dengan janji manisnya dia , yang manis seprti gula-

Sebelum aku nak tamatkan entry nie, jom kite bace comic nie:-


_ternyata issue virgin nie sangat sensitif bagi kaum perempuan..._

If ade orang yang bertanya kat aku..Are u virgin? and my answer is-Yes, I'm still a virgin. I'll promise to my self, I will protect my self from the "buaye" and no more zina.._


note: segala gambar adalah di peroleh dari google image...Entry nie, adalah ikhlas dari saya sendiri..maaf jika ada tersilap kata...
   

2 comments:

Nizam ニザム said...

Nice entry! Tapi kita kalau nak bincang bab2 virgin ni memang segan.. hehe.. But we're in the same boat! No sex before marriage! ^^V

Sya_Merpati Putih 88 said...

segan..huhuhu..sebenarnye t pun segan jugak..tapi zaman sekarang nie gejala social dah merucing bebenor..yup, no sex without marriae..

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...