Translate

Sunday, May 22, 2011

Lelaki Menangis...Salah ke...???

~Rambut die cantik + comey...tapi anting-anting tue tak brape nak cool lah ye... :p ~




                  Sebelum nie saya penah tulis pasal pempuan dan air mata.Jadi untuk bertidak adil saya tulis pulak entry pasal nie untuk lelaki pulak.. Eh..Tapi kan ade ke lelaki menangis.. Macam pelik jer.. Kenapa pulak pelik nya???

                     Lelaki kan MANUSIA BIASA jugak yang punya HATI DAN PERASAAN.. Mereka pun punya persaan sedih, geram, sakit hati, terasa teraniaya dan di pinggirkan bila diri mereka diabaikan atau disishkan.. Boleh jadi mereka nie menangis sebab ditinggalkan oleh orang yang di sayangi, cintanya di tolak ataupun pasangan  curang.. Mungkin juga meraka akan berasa sedih apabila merenung kembali kekhilafan diri iaitu mengenang kembali dosa-dosa yang pernah mereka lakukan dan mereka mula menginsafi segala kekurangan tersebut dan bertaubat kepada Tuhan Yang Maha Esa (Allah SWT)...


                    Jadi pada pendapat saya tak salah bila lelaki menangis...  Mungkin bagi sesetengah orang lelaki akan nampak tak macho dan akan nampak hancur,lembik dan lemah bila menangis..  Lebih dahsyat lagi, bila mereka nie jugak suka meletakkan title Bapok atau Mak Nyah bila seseoarang lelaki itu menangis...  Lelaki dikatakan tak boleh menangis sebab tak boleh jadi lemah dan lembik macam gadis-gadis, mereka jugak kata lelaki harus berjiwa kental dan tak perlu cengeng macam budak-budak kecik tak cukup umur..


              Tapi, pendapat macam ginie saya sangkal sama sekali. Sebab LELAKI JUGA MANUSIA BIASA DAN MEREKA JUGA BEBAS DAN BERHAK UNTUK MELUAHKAN PERASAAN MEREKA WALUPUN MELALUI AIR MATA..     Oleh itu, lelaki tak perlu menjadi terlalu ego untuk tidak menangis dan pendam saja kemarahan dan kekecewaan yang menyala hingga ia menjadi dendam kesumat.. Tak ada gunannya dendam dan berdendam nie, lebih baik memaafkan itu lebih terbaik..  Lebih baik anda mengaliran air mata daripada anda membunuh diri atau melakukan perbuatan yang sia-sia..  Jadi, tak perlu rasa takut atau malu untuk menangis dan jangan lah kamu pendamkan sahaja Stress yang di alami sendirian kerana kelak ia akan memakan diri..


Nota:- Ini hanyalah pandangan peribadi saya, gambar adalah di perolehi dari google image..:)

5 comments:

senyumSOYA said...

pernah ada kawan laki nanges depan mata..
sebab putus cinta..hihihi..

Terbang Bersamaku said...

jarang nak jumpe tue....tp pd sy normal ar tue, bile kt kecewa kt akn rase sedih..tp lelaki nie biase ego sikit, sbb tue diorg xnak tunjuk rase sedih dieorg tue..;)

mad khaz said...

laki menangis bile perlu jek,hehe XD

►AdamXis◄ said...

assalam...lelaki jarang menanggis...klo menanggis tuu x kental laa...hehehe.air mata lelaki mahal kan?...klo perempuan tuu dh pernah nampak lelaki menanggis disisinya...berbanggalah sbb bukan semua lelaki akan menunjukkan kelemahan diri

Terbang Bersamaku said...

@Mad Khaz :- mmg btul kenyataan awk tue..sy stuju...tp xslh utk menangis..

@AdamXis:-sy stuju dgn komen awk..kira air mata lelaki nie semahal harga emas zaman sekarang nie lar kn..?hehehehe..XD

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...