Translate

Tuesday, April 26, 2011

Puisi Untuk Sahabatku...

-gambar dari photobucket-

Wahai sahabatku sekalian...
Yang bersahabat denganku dari aku bayi hingga kini..
Yang ku kenali dari alam nyata mahu pun dia alam maya (internet)..
Maaf jika aku ada terkasar bahasa atau tersilap tingkah laku..
Aku bukanlah manusia sempurna yang mampu memuaskan hati kalian semua...
Maaf ku pohon sekali lagi...
Jika ada antara kalian yang terguris hati dengan ke khilafan ku...
Maaf...
Jika aku ada membuat kalian marah, sakit hati pening kepala...
Maaf..
 Jika aku ada membuat kalian bersedih, berduka cita hingga mengaliran air mata..
Maaf sekali lagi ku pinta...
Maaf jika ada terkurang tingkah laku ku terhadap mu..
Maaf..
Jika kadang kala aku moody tak menentu..
Mendiam dan menyepi kan diri seperti batu...
Tanpa khbar berita ku sampaikan kepada kalian sahabatku...
Aku terlalu sibuk dengan tugasan harian ku..
Hingga terlupa pada kalian sahabat-sahabatku..
Sahabat..
Aku perlukan kalian semua...
Sesungguhnya tanpa kalian siapalah aku..
Jujur, aku sangat menyayangi semua sahabatku...
Aku akan senantiasa mendoakan kebahagian kamu semua..
Walaupun kita mungkin jauh terpisah oleh jarak dan waktu..
Namu dihati ku tetap ada kamu semua..
Ya, di satu sudut yang istimewa..
Sahabat..
Jika esok aku pergi..
Sahabat..
Jika esok aku menutup mata selamanya..
Maka aku cuma berharap..
Agar kalian dapat memaafkan diri ini..
Dan mendoakan diri ini..
Sampai bertemu lagi sahabatku..!
-Gambar ehsan dari google image-


Nota:- Puisi ini adalah ilham sepenuhnya penulis blog ini(http://merpatiputih88.blogspot.com). Sebarang bentuk penerbitan semula adalah dilarang sama sekali. Hak Cipta Terpelihara.
Saya tujukan puisi ini untuk semua rakan-rakan yang mengenali diri ini..



No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...