Translate

Monday, April 25, 2011

Blog Walking....

pic dari Google Image

Kenapa mesti blog walking?
Untuk naikkan traffic kat blog kita semata-mata ke...?
Pada pendapat saya, ianya lebih daripada itu...
Dengan ber blog walking nie kita dapat megeratkan ukhwah bersama rakan-rakan blog yang lain...
Dapat berkenal-kenalan dan berkongsi idea dan pendapat..
Dengan membaca blog orang lain, ianya juga akan menambah idea kita untuk menulis blog dengan lebih kreatif..
Malah melalui blog walking kita dapat tahu tips-tips dalam penulisan blog, teknologi, website dan lebih daripada itu ianya dapat menambah pengetahuan kita tentang kehidupan dan sebagainya...
Mungkin kita takkan tahu jika kita tidak membaca blog orang lain..
Meninggalkan comment pada pendapat saya, biarlah ikhlas dari hati dan jangan pula dilakukan semata-mata mahu mendapat traffic ke blog kita sahaja...
Baca dahulu sesuatu entry tue hingga selesai kemudian barulah meninggalkan comment...
Oh ya, bercakap pasal comment nie..Pada pendapat saya walaupun kita semua punya pendapat yang berbeza mengenai sesuatu issue atau topic, tetapi sebaiknya kita menghormati pendapat yang diberi oleh pemilik blog yang kita baca itu, jika hendak memberi kritikan pun biarlah ber adab dan beralas (berbudi bahasa) kan ianya lebih baik..dan orang boleh terima dengan hati yang terbuka...
Jangan pula sesekali kita mengaibkan blogger lain semata-mata kerana kita tidak suka akan pemilik blog itu atau tidak setuju akan cara penulisannya dengan menghamburkan kata-kata caci maki dan menghina mereka..
Ianya secara tidak langsung bukan hanya mengaibkan pemilik blog yang anda benci itu, tetapi juga akan mengaibkan diri anda sendiri juga..
Ingat pepatah ini:-
"What goes around, will turns around"
Ya, mungkin hari ini kamu menganiaya dan mengaibkan orang, mungkin esok atau lusa kamu pula menerima nasib yang sama..
Jadi bersama-sama lah kita mengeratkan lagi tali silaturahim sesama kita penulis-penulis blog..


Nota:-Jutaan Terima Kasih yang tak terhingga kepada sesiapa jua yang sudi singgah ke blog saya yang tidak seberapa dan banyak kekurangan ini, terima asih jua kepada anda yang sudi membaca entry-entry saya yang biasa-biasa sahaja, terima kasih juga kerana sudi meninglakan comment walaupun saya tahu entry-entry saya tak lah menarik seperti blog-blog lain...Sekali lagi terima kasih kerana sudi menjadi follower saya walaupun saya tahu blog saya nie tak cantik, tak menarik dan tak tertarik...
Saya sayang kalian semua...saya sangat menghargai kunjungan kamu ke sarang merpatiputih88 ini....

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...