Translate

Tuesday, April 12, 2011

Kisah Si Pemandu Yang Memandu Kereta...


Drive kereta nie pada saya tak lah susah mana pun...
Cuma yang membuatkan "susahnya" ialah keadaan jalan yang sempit, berlubang-lubang, pemandu-pemandu lain yang tak ikut peraturan..
Sekarang saya nak cerita pasal pengalaman saya drive kereta...
Dalam keadaan hujan yang lebat mencurah-curah ke bumi, saya drive sorang-sorang...
Ok jer... walaupun mula-mula ade perasaan gementar..
Ada sebijik kereta warna merah nie, flat kereta die "dari negara seberang laut" . Die nie punya lah bagi signal kanan sampai 20minit..tapi last-last masuk lorong kiri...
Dah lah bawa kereta slow semacam lepastue makan jalan orang pulak tue..
Saya drive slow mase nampak die bagi segnal nak masuk lorong saya, tapi bila dah lama sangat saya pun masuk lorong kanan (lorong paling laju)
sempat lah saya toleh kat kereta tue..
Nak tau tak ape die buat...?
Ya, sedang berpacaran rupanya..
Patutlah signal kanan atau kiri pun dah tak reti nak beza...
Rupanya ade aweks kat sebelah...
Rasa masa tue nak aje  saya cakap kat mamat tue:
"Hello Bro, U lain kali kalau nak berpacaran pegi lar mana-mana tempat dan jangan nyusahkan pemandu-pemandu lain yer..."

Sampai kat satu kawasan nie lain pulak ceritanya..
Ade sebijik kereta "buatan temapatan", flat kereta "buatan tempatan"..
Tapi kereta warna merah jugak..!
Yang nie masuk lorong orang laju jer, langsung tak bagi signal..lepastue boleh pulak dia berenti kat lorong kecemasan dan buka lampu kecemasan...
Padahal masa tu dah tak hujan pun....
Saya try lah toleh, kot-kot si driver nie kena heart attack ke ape..So, boleh lah  saya tolong call kan Ambulans...
Nak tahu apa yang saya nampak...?
Ya, keadaan yang sama...berpacaran dalam kereta..bila dah hilang kawalan macam orang mabuk tue yang terus buka lampu emergency..
Mcama ape jer kan perangai dieorang nie...
Nyusahkan orang kan..?

***********

Besarkan jalan, tambah jalan..sebab kenderaan makin hari makin bertambah..
Lepas nie kalau dah tak ade kawasan nak buat jalan raya macam mana pulak ye...?
Agaknye lepasnie kita semua drive kereta terbang lah kowt...
Senang sikit tak jem..heheheh...(^_^)

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...