Translate

Saturday, April 23, 2011

Kisah Burung Merpati...Oh Saya Terasa Sepi...


           Masa otw nak pegi kerja hari-hari saya akan nampak dua ekor burng merpati tengah berdating kat atas jalan raya...Dah tue wat selamba jer tak nak blah dari situ  atau terbang pegi tempat lain...last-last saya terpaksa hon jer die..mesti kalau ade orang nampak akan gelak-gelakkan saya kan..? ye ar yang pegi hon burung tue dah kenapa..? sebabnya...saya nie pencinta haiwan..dan saya dah janji pada diri saya takkan bunuh atau aniaya haiwan...mereka pun nak hidup jugak kan macam kita..Tapi kira nasib mereka baiklah tak dek keta at belakang saya..So, boleh ar saya elak dari melanggar mereka...
           Bila saya hon die buat muka selamba dan wat muka macam mengejek lagi sambil tengok muka saya maybe dalam bahasa die mungkin dieorang cakap macam gnie:-


"Cuba you tengok that girl tue, cian kan die xde boyfriend..."
"Eh, mane you tahu die single mingle...?"
"Cuba lah you tengok die tue, nyanyi  sambil drive..da bpe ari I pesan die nie bile kat radio ade lagu cam tangkap jiwang ala-ala orang frust mesti buka kuat-kuat pastu nyanyi ngan penuh pengahayatan gtue...tue dah membuktikan yg this girl mmg single..."
"Owh..mcm gtue..eh meh lah kita ketepi sikit nanti tak memasal jer kena langgar denagn budak nie.."
"Berani lar die langgar awek I yang cute nie..I calar-calarkan keta die nanti..!"
"Oh...Thats why lah I luv u so much...you are my hero ..."

Saya  cakap dalam ati
"Sayes burung dua ekor nie xnak belah pulak die...lain kali klu nak berdating tue boleh tak jgn duduk tengah-tengah jalan...pegi lah duduk kat atas pokok ke tak pun wayar letrik ke..."
*********
Itu tadi cerita time pegi kerja..Time balik kerja pulak mesti jem..Faham-faham jer lah..kereta makin banyak...tue belum termasuk motor , lori, bas dan lain-lain..
Bila toleh kanan orang tengah berbual-bual dengan husband n wife die...ade anak-anak kat belakang..
Bila toleh kiri pasangan bercinta tengah happy berbual-bual, mungkin bercerita pasal kerja..
Wah bestnye......ermm..please jgn wat jealous lah pulak yer..!
So then, cam biase untuk tenangkan pikiran bukak jer lah radio..
Ermm....terasa sepi pulak kan....

********
Ok, last night saya mimpi ade 4 orang twins yang comel kat seat belakang kereta saya..
Saya bawak diaorang jalan-jalan....
Nie merupakan kali kedua saya mimpi  macam gnie..
Ape makne nye eh..???
Sape bebudak tue..?
Future baby saya ke......?
Eh!
hehehehehe....(^_^)

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...