Translate

Saturday, August 27, 2011

Kenapa Ada Hari Wanita Tapi Takde Hari Lelaki???




Hari Khamis lepas adalah hari wanita peringkat kebangsaan, selamat hari wanita buat gadis-gadis dan wanita-wanita sekalian...Semoga nasib wanita lebih terbela ...


               Maaf lambat buat ucapan, sebab agak busy siapkan kerja-kerja..balik umah jer  memang tersangat penat driving, dengan jalan jemm teruk lagi..Sebenarnya masa hari tue, ingatkan balik kerja nak update entry nie, drive laju-laju dengan harapan dapat sampai rumah awal..Tapi tak sempat sebab sampai rumah pun dah sangat terlambat, sebab sampai jer kat tol fuhh jemmm..Sampai kat area bandar jaybee jemm lagi..sana jemm sini jemm...  (=___=)

.
.
Ok sekarang, kita kembali kepada topik asal...
~Asyik aku jer nak bagi dia bunga , hadiah , coklat..abis aku...tak pernah pun dapat hadiah dari dia~



                               Pernah tak kamu semua terfikir apa yang saya sedang fikir sekarang nie..Kenapa ada hari wanita peringkat dunia dan peringkat kebangsaan, tapi tak de hari lelaki walaupun setakat peringkat daerah atau mukim...!


                               Kenapa mesti kebanyakkan lagu-lagu, puisi-puisi banyak yang memuji-muji rupa paras dan tingkah laku seorang perempuan tapi jarang sekali kita dengar (macam tak pernah dengar jer..) lagu-lagu atau puisi-puisi yang memuji lelaki..?


                               Adakah kita (para gadis dan wanita) kurang mengharagai dan memberi perhatian kepada mereka...? Tapi perlu ke mereka di beri perhatian sebegitu rupa...? Persoalannya adakah hanya  lelaki sahaja perlu memberi perhatian kepada wanita..sedangkan mereka tidak di beri perhatian..? Adakah hanya lelaki sahaja yang perlu memberi bunga, coklat dan hadiah kepada gadis? Adakah mereka (lelaki) tidak layak atau tidak patut menerima sebarang hadiah atau kata-kata pujian dari seorang gadis...?


~Sedih.. bila aku start nak merajuk, takde pun dia nak pujuk..Kalau dia yang merajuk, aku nak kena nyanyi  untuk dia sambil petik gitar lah , nak kena bagi  dia hadiah lah..~

                           Lelaki juga adalah manusia biasa yang punya hati dan perasaan sama macam kita (gadis dan wanita). Jadi mereka juga sekali sekala, rasanya mereka perlu juga di beri penghargaan atau perhatian..Jika kamu yang sedang membca entry ini adalah lelaki, saya ingin bertanya kepada kamu...Kamu rasa patut tak di adakan hari lelaki sedunia....?



Entry ini adalah pandangan peribadi penulis blog ini,Credit gambar kepada Google Image...

6 comments:

hamzah ian said...

lama dah aku pikir... sama gak ngan hari guru... hari engineer takde? hahaha

Namee Roslan said...

hamzah tak boleh blah. kalau macam hari architect pun kena ah ada. em saya rasa lah kan hari2 ni ada sebab pengorbanan yg besar kot. macam hari wanita? hmmm. entah la kenapa perlu ada. kalau hari ibu tu yela..sbb beranak tu bukan perkara mudah. ini hari wanita eh..hmm....

kindergartenlibrary said...

kadang2 terfikir juga kenapa . sampai banyak sangat tentang popuan ! but , laki pun ada hari kan ?
hari bapa ~
=P

ILA HonEyBuNNy said...

ya patut diadakan kan...kesian kaum adam...hehe..

selamat hari raya maaf zahir dan batin...

selamat merdeka juga..;)

SoLy SoLicious said...

wanita insan yang lemah dan patut dihargai... xpe, lelaki pun ade hari "bapa" kan.. heeeee

Sya_Merpati Putih 88 said...

hamzah ian:- tau takpe kan..patutnye mmg kena ade hari lelaki pulak..hari engineer..??huhu..bleh jer kalau nak diadakan..terima kasih sudi singgah blog sy..(^___^)

Namee Roslan:- wah masing2 nak ada hari specia..(^___*) macam tue sy pun nak jugak hari kerani sedunia..hehehe..aar eh, mybe sbb pempaun nie istimewa kot..

nelly:-huhhu..tapi hari bapa utk yg bergelar bapa jer..yg belum bergelar bapa mcm mane pulak..?

ILA HonEyBuNNy:- hehhee..tau takpe..kesian kat diorang..

Selamat hari raya dan selamat menyambut hari merdeka juga..


SoLy SoLicious:- ehehe..wanita nie slalu di lebihkan..(^___^)

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...