Translate

Monday, March 14, 2011

Puisi:- Lepaskan Aku Pergi...


Bila hati kau bukan lagi milikku..
Bila minda kau selalu memikirkan dirinya..
Bila rasa cinta dan rindu itu ternyata bukan untukku...
Maka untuk apa lagi harus aku menunggu..?
Jika penantian itu ternyata sia-sia..
Jika kesetiaan di balas dengan kecurangan..
Jika kejujuran dan keikhlasan ternyata tidak pernah di haragai..
Jika ternyata cinta dan kasih ku sentiasa kau ragui..
Jika diri ku selalu kau curigai...
Jika diri ku seringkali di campak jauh ketepi..
Untuk apa lagi aku menunggu disini..?
Lebih baik aku pergi..
Kerana tak sanggup lagi hati ini menahan segala pedih di hati..
Tak mampu lagi aku bertahan dengan kata-kata mu yang panas berbahang umpama api...
Tak mampu lagi aku bersabar apabila hatiku kau sakiti...
Terguris hati ini mendengarkan ungakapan berbisa itu dari orang yang ku kasihi...
Terasa diri ini umpama bola yang bisa kau sepak sesuka hati kesana kemari..
Maaf..
Aku bukan begitu..
Maaf aku tak semudah itu yang boleh kau buang dan pungut kembali sesuka hati..
Maaf..
Aku jua punya hati..
Maaf..
Bukan niat ku mahu menyakiti..
Tapi hati ku ini sudah mati..
Terlalu hancur hingga tidak akan pernah bercantum lagi..
Tapi aku yakin...
Kini kau pasti bahagia memiliki cinta nya yang kau sanjungi..
Jadi lepaskan lah aku pergi dengan rela hati..
Biarkan lah  aku pergi sendiri..
Biarkan aku sendiri dan menyendiri lagi...
Tak usah lagi kau sesali..
Tak perlu lagi di pujuk aku kembali..
Biarkan lah aku melangkah pergi..
Selamat tinggal hati yang dulu ku sayangi.....
Doa ku padamu, semoga kau selalu berbahagia nanti...


Nota: Puisi ini adalah hasil nukilan dan ciptaan oleh pemilik blog ini (hhtp://merpatipuih88.blogspot.com). Sebarang bentuk penerbitan semula adalah dilarang sama sekali...Hak Cipta Terpelihara.Ianya adalah hasil dari ilham spontan penulis semata-mata..
Gambar hanya lah hiasan smeata-mata..Gambar ini di peroleh daripada google image..


2 comments:

hyemynameisrasyid said...

hmm.,anda sememangnya berbakat dlm penulisan puisi.,keep it up.,^^

Sya_Merpati Putih 88 said...

biase-biase jer..masih perlu banyak diperbaiki lagi nie..thanks bgi sokongan..(^___^)

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...