Translate

Sunday, March 13, 2011

Salam Takziah Buat Warga Jepun


11.March.2010-Tsunami di Jepun
Salam takziah kepada semua rakyat jepun dan kepada yang menetap di sana...
Saya doakan semoga anda semua selamat hendaknya...
Saya berharap anda semua sabar dan tabah dalam menghadapi ujian ini..
Saya juga berdoa agar keadaan di sana segera pulih seperti sediakala..
Buat saudara saya nizam yang sedang menyambung pelajaran di sana, iera doakan nizam baik-baik saje dan selamat. Ape-ape berlaku sila info kami di Malaysia...

************
Mari kita lihat photo-photo tsunami di Jepun...
Bersama-sama lah kita mengambil ikhtibar  dari kejadian yang berlaku ini...
Photo-photo nie saya dapat dari Encik google...
Tsunami memusnahkan kediaman




Habis semua kenderaan terapung dan bergerak sendiri





Nota:- Bersama-samlah kita mengambil ikhtibar atas kejadian yang berlaku ini....
Cintailah dan sayangilah alam sekitar..Pelihara lah ke- aslian alam sekitar..
Bagi para ilmuan pasti kejadian seperti ini melibatkan alam sekitar dan sains..tapi bagi seseorang yang ber agama Islam pasti kejadian seperti ini menunjukkan bahawa kita perlu mengambil ikhtibar daripadanya dan sentiasa mengingati Tuhan Yang Maha Esa..Semoga dengan aa yang berlaku ini akan menambahkan keimanan kita kepada Nya...Akhir kata semoga mereka yang berada di sana akan sentiasa sihat dan sejahtera...

Info:-Jepun adalah negara yang paling saya "admire"..sangat kagum dengan kecanggihan dan kemajuan  teknologi nya...saya sangat obses dengan barang-barang buatan jepun dan juga sangat minat fashion-fashion dari negara itu...

Ps:Entry hanyalah pendapat penulis blog. Credit Gambar google image

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...