Translate

Thursday, March 17, 2011

Puisi:- Biarkan Aku Sendiri


Sendiri dan menyendiri mereka kata ianya pasti sunyi..
Bila sendiri mereka kata pasti pasti hari-hari mu terasa kosong..
Bila keseorangan mereka kata pasti kamu akan berasa bosan..
Hidupmu pasti akan berasa kesunyian apabila tiada teman di hati..
Tapi bagi diri ku...
Biarlah aku begini ..
Kerana hati ini sudah terlalu terluka...
Kerana cinta ini sudah mati...
Kerana rindu ini sudah pergi..
Semuanya kerana pengkhianatan yang kamu lakukan..
Semuanya kerana hati ini tudah terlalu sakit untuk di sakiti..
Jadi biarlah aku sendiri..
Biarkan aku begini..
Aku rasa bahagia bila sendiri..
Mungkin situasi ini tidak akan bertahan lama..
Kerana pasti suatu hari nanti pintu hatiku akan terbuka jua kembali...
Ya, ia pasti terbuka untuk insan yang ikhlas dan jujur mencintai...
Yang pasti insan itu sudah pasti bukanlah dirimu..



Nota: Puisi ini adalah hasil nukilan dan ciptaan oleh pemilik blog ini (hhtp://merpatipuih88.blogspot.com). Sebarang bentuk penerbitan semula adalah dilarang sama sekali...Hak Cipta Terpelihara. Ianya adalah hasil dari ilham spontan penulis semata-mata..
Gambar hanya lah hiasan smeata-mata..Gambar ini di peroleh daripada google image..

2 comments:

Aina said...

nanti buatlah sajak happy pulak yer:)

jemput datang ke rumah saya pulak:
http://aina-dan-pena.blogspot.com

Sya_Merpati Putih 88 said...

terima kasih sebab sudi singgah blog sy dan membaca puisi sy...sy pasti akn singgah blog aw pulak..(^_^)

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...