Translate

Thursday, August 12, 2010

Saya SEDIH :'-(


Assalammualaikum wbt..        
Mungkin ada yang tertanya- tanya kemana saya menghilang...
Bukan menghilang sebenarnya..
Tapi..
Saya memang mengelakkan diri dari mem "blogging"...
Kenapa????
Sebab saya sedang terlampau berduka saat itu..
Apa yang menyebabkan saya berduka rasanya..?
Tentulah mengenai keadaan emak saya..
Pada hari Jumaat yang mulia itu...
Saya sedang menikmati makan tengah hari Di Mc'D Careffour Pandan JB bersama-sama rakan sekerja saya..
Sedang menikmati makanan saya menelifon emak..
Kerana pada hari itu mak saya membuat pemeriksaan Dr di HSA..
Mak pergi bersama ayah...
Saya tak dapat temankan mak ke hospital..
Sebab saya kerja waktu itu...
Pada masa itulah saya mendapat tahu yang.............
Dr cakap.........................................................
Sel kanser emak dah merebak kat hati...
Dr Cakap..................................
Harapan untuk sembuh nipis.................
Bergantung pada takdir dan nasib...........
Sekiranya anda di tempat saya....
Apa persaan anda.......??
Saya buntu memikirkan...
1)Masaalah kesihatan ibu saya..
(kalau emak kena kanser hati..mana nak cari penderma organ..?? saya sanggup derma organ saya sebagai tanda membalas jasa emak yang melahirkan dan membesarkan saya..tapi sesuaikah organ saya nie..??)
2) Masaalah kewangan ($$$$$$)
(Kos sara hidup semakin melambung tinggi terutama di bandar seperti JB..Kos rawatan emak..dan bemacam-macam kos-kos yang harus dipikirkan..sedangkan ongkos saya semakin menipis..)

Walau bagaimana pun, saya tetap tak berputus asa untuk terus berdoa ke hadrat Illahi...
Agar penyakit emak saya disembuhkan..
Tetapi...
Saya tetap berasa sedih, terkilan dan serba salah kerana saya...:-
1. Belum dapat membalas jasa kedua ibu bapa saya...
2.  Belum dapat  belikan emak dan ayah Rumah & Kereta..
3. Belum dapat merialisasikan impian, harapan dan cita-cita mereka..
4. Belum dapat membawa mereka bersiar-siar dengan kerata yang saya pandu sendiri (walaupun sekarang saya dah ada lesen kereta, tapi belum berkesempatan menyewa kereta)
5.Belum dapat membawa mereka melancong / bercuti bersama..
6. Belum dapat memberikan mereka wang yang mencukupi (sekarang saya cuma dapat bagi emak RM200 dan ayah RM 50, memandangkan pendapatan saya yang kurang dari RM8 rat...hanya itu yang saya mampu beri buat masa ini)
7.Belum dapat membahagiakan meraka..

Saya akan terus berdoa agar kesihatan emak akan pulih sepenuhnya dan dipanjangkan umurnya..serta ayah saya juga dipanjangkan umurnya....
saya juga berharap saya akan dapat:-
a) Membalas jasa kedua ibu bapa saya
b)Membelikan emak dan ayah Rumah dan Kereta
c)Dapat merealisasikan impian, harapan dan cita-cita mereka
d)Dapat mebawa mereka bersiar-siar setiap kali saya ada kelapangan dengan kereta yang saya pandu sendiri
e)Dapat membawa mereka melancong dan bercuti
f)Dapat memberikan mereka wang setiap bulan yang lebih banyak serta mencukupi untuk keperluan mereka
g)Dapat membahagiakan mereka

Oleh itu saya akan berusaha sedaya upaya untuk menimba ilmu pengetahuan  sebanyak mungkin, belajar bersungguh-sungguh, mendapatkan result peperiksaan yang terbaik dan berusaha untuk mendapatkan pekerjaan yang lebih menjamin masa depan dengan gaji yang lebih lumayan atau peluang untuk memulakan perniagaan dan yang paling penting buat masa terdekat nie saya nak cari pekerjaan sambilan (part time) agar dapat menambah wang poket saya yang sentiasa bolos setiap bulan...

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...