Translate

Tuesday, August 24, 2010

Syhh..RAhSia....!!

       
            Haii U'all ape khabar? sihat? wahh dah lama rasanya tak cerita perkembangan diri sendiri kat sini yer..Bukan apa, saja sepikan diri coz tengah sedih,tertekan,banyak masaalah,stress, sakit kepala, dugaan datang bertimpa-timpa dari semua arah dah macam saya nie duduk kat tengah-tengah padang then semua senapang ter arah ke arah saya..sungguh ngeri..Tapi takpe, saya kan strong. Orang yang tak mudah menyerah kalah & putus asa macam saya nie memang tak kan amik peduli apa yang orang nak wat, orang nak pikir, apa yang berlaku di sekeliling saya nie sebagai negatif. Tapi saya amik ianya sebagai postif, lagi satu saya kena lah tunjukkan bukti yang saya sebenarnya boleh berjaya dalam apa jua yang saya lakukan. Yelah, mungkin saya sekarang nie tiada kerja tetap lagi / kerjaya pun belum kukuh dan gaji pun kecik jer..Rumah dan kereta lagilah takde...Miskin pulak tu... Mungkin sebab tu mudah-mudah jer kena tindas / kena tolak / kena kritik macam-macam.... Takpe, saya akan buktikan yang satu hari nanti saya akan punya kerjaya tetap dan kerjaya yang kukuh, punya kereta dan rumah, sambung belajar lagi ke peringkat lebih tinggi....Masa tu barulah mereka-mereka akan buka mata...Saya takkan putus asa.. Mulai esok saya bertekad nak ubah nasib saya, kerjaya saya dan masa depan saya ke arah yang lebih baik dan menjamin masa depan...
           
      "No matter what happend to me, no matter what people's out there said about me, I just don't care at all. As long as I do the right things & keep it up with what I'm doing now, I believe that all my dreams will come true. I'm always believe that no matter what happend to me,  Allah will always be on my side. So, I never afraid or scared to  anybody or anything in this world. Allah will always help anyone who get in trouble as long as we on the right track."

      Mungkin mudah orang di luar tu nak nilai kita, tapi mereka tak tahu dan tak rasa sendiri apa yang sedang kita rasa sekarang nie...Jadi, mudah lah mereka nak meletakkan hukuman...

Ps: hanyalah luahan rasa saya di malam hari yang dingin nie..ok nak tido dah..jumpa lagi..;-)
      Gambo hanyalah hiasan dari laman web: www.smashingmagazine.com..

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...