Translate

Thursday, August 12, 2010

Ibu Kau Ilhamku, Ibu Kau Inspirasiku....

Ibu...
Kau menjagaku dari kecil hingga kini tanpa rasa jemu..
Saat aku bayi..
Ibu sentiasa memandikanku...
Ibu sentiasa menukarkan pakaianku..
Ibu sentiasa membasuh najisku, mengantikan lampinku...
Ibu tak pernah merungut menjaga ku...
Ibu sentiasa mengendongku..
Ibu sentiasa membuai ku dan mendodoi ku dengan alunan ayat-ayat suci agar aku lena..
Ibu sanggup bangun di tengah malam saat aku merengek-rengek...
Saat di zaman kanak-kanak..
Ibu sentiasa menceritakan padaku kisah-kisah tauladan..
Ibu sentiasa membelikan apa yang aku mahu..
Ibu selalu membawaku bersiar-siar..
Ibu sabar melayan kerenahku yang nakal..
Ibu sentiasa mendandan rambutku dan merapikan diriku..
Ibu...Kau selalu ada..
Dikala aku susah mahupun senang..
Dikala aku sedih mahu pun gembira..
Ibu sentiasa ada mendengar segala rintihan hatiku..
Ibu sentiasa memberi kata-kata samangat dan menyokongku..
Ibu sentiaa ada di sisi ku dikala aku memerlukanya..
Tidak pernah Ibu tinggal kan aku sendirian...
Tapi kini...
Apabila ibu ku menderita menghidap kanser...
Apa yang aku mampu lakukan?????
Sempatkah aku membalas segala jasanya???
Ya Allah aku bermohon padamu agar kau berikan lah aku waktu bersama ibu ku yg tercinta..
Ya Allah pajangkanlah umur ibuku..
Ya Allah sembuhkanlah segala penyakit yang di hidapinya..
Ya Allah berikanlah dia kesihatan yang sempurna...
Ya Allah berikanlah kekuatan dan ketabahan serta kesabaran kepada ibuku...
Ya Allah bahagiakalah kedua ibu bapa ku sebagaimana mereka membahagiakan ku..
Hanya padaMu Ya Allah aku bermohon...Amin..

Idea/ hasil karya :-merpatiputih88.blogspot.com
                            A.K.A iera
ps:- saya tujukan puisi ini buat emak saya...Pn Zawiyah..doakanlah peyakitnya sembuh...iera sayang emak...



emak...emak jangan tinggalkan iera..jangan biarkan iera sorang-sorang...iera syg emak..mak maafkan iera atas segala salah silap iera...emak jangan pergi....jangan...jangan tinggalkan iera sendiri...

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...