Translate

Tuesday, May 7, 2013

Trauma..


Risau..Bimbang..Trauma...Phobia...
Terlalu banyak perkara yang aku fikirkan....
5.5.2013, rumahku dimasuki pencuri ketika kami sekeluarga pulang ke kampung..
Rumah bagaikan kapal karam..
Bersepah sana sini...
Rumah kami yang usang yang telah dimamah anai-anai juga menjadi sasarannya..
Dimanakah peri kemanusiaan orang itu..????
Dan barang-barang yang hilang adalah berbagai-bagai dokumen-dokumen penting  peribadi milikku dan sedikit bahan kerja...dan juga gambar aku...
Kenapa mesti dia ambil semua itu...????????
Aku jadi blurr dan tertanya-tanya...
Adakah aku memang menjadi sasarannya...??
Apakah salah dan silap ku pula???
Aku tidak pernah berdendam pada sesiapa..
Aku juga tidak pernah mengkhinati atau menyimpan dendam kesumat pada sesiapa..
Aku tak pernah menjadi gunting dalam lipatan sesiapa...
Jadi kenapa mesti aku..??????????
Kenapa mesti diambil barang-barang itu, sedangkan ada lagi barang lain yang ku kira jauh lebih bernilai...??
Kenapa mesti dokumen aku??? dan lebih hairan gambar aku..?????
Apakah tujuannya...???
Aku pun tidak tahu...
Aku cuma harap agar dia pulangkan kembali...
Tapi jika tidak mahu, jangan lah dianiaya apa2 milikku itu..
Jika aku ada salah silap, aku mohon kemaafan..
Aku jadi bimbang..
Mata pun tak mahu nak pejam..
Minda ku telah terbang melayang entah kemana...
Harap tidak ada perkara buruk berlaku pada diriku pula...


p/s: Maafkan saya kerana menulis dengan ganti nama "aku"..maafkan saya kerana bunyinya agak kasar..
Maafkan saya andai ada silap dan salah saya..Sekali lagi saya mohon maaf andai ada terkasar, terkurang bahasa, tersilap tersalah tingkah laku dan sebagainya..

10 comments:

sea_lavender said...

berlaku pada diri kamu dan family? kuat dan sabar. pasti ada penyelesaian.moga Allah beri hidayah pd si pengambil tu~

anak ayah said...

dgn ber'aku', sy lebih senang nak feel apa yang awk tulis ni.jangan bersedih yea. hutang tu akan dituntut di pdg masyar kelak. senyum sya =)

logorithm said...

Ergh... menakutkan! Pelik pencuri nih. Stalker Cik MP kot? Dah buat laporan polis? Semoga pencuri nih dapat diberkas segera.

Namee Roslan said...

gambar dia ambil buat apa ?? takut macam ada niat jahat pulak atau iri. sabar ya.:( terkejut jugak ahu berita ni.

BUNDA a.k.a KN said...

salam ukhuwah dan salam kenal dari bunda...

Lizzie Yasmin said...

Jangan salah kan diri, Allah dah tulis semua, ada hikmahnya tue.

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

aik, bukan pencuri curi benda yg bleh jual? knapa dia cuti doc2 beharga? pencuri pandai ni

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

apa2 pun, bnyk2 bersabar ya. Allah ambil sikit dari kita sebab Dia nak bagi sesuatu dekat kita.. bnyk2kn bersbar

Cik Yatt said...

bahaya nye amik gmbr.. macam2 bole di buat tu.. doa2 mntak di jauhkan..

Maria Menado~ said...

oh, ya Allah... sabar ya.. pelik tu. khianat kot. dah report polis.. harap xda la apa2 jadi susulan dari gambar tu.. Banyak2 doa.

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...