Translate

Tuesday, May 14, 2013

Sayang Mak....

Emak, banyak mengajar ku erti hidup...
Emak, telah banyak mendidik ku untuk sentiasa tabah dan sabar dalam hadapi dugaan hidup..
Emak, selalu berpesan usah putus asa, usah patah semangat..
Emak, walaupun dia tidak sihat tapi sentiasa terlihat sihat dan ceria..
Emak, walaupun menghidap penyakit berbahaya(kanser) tetap kuat semangat, sabar dan tabah sentiasa..
Emak, walaupun dirinya sendiri tidak sihat tetap sentiasa ambil berat akan diriku...
Emak, selalu sayang diriku ini yang merupakan satu-satunya anak yang dia masih ada...
Emak, kadangkala terlihat terlalu protective terhadap diriku, terlalu risau andai perkara buruk menimpa diriku, kadangkala suka mengawasi diriku, dijaganya diriku dengan elok, sering berhubung dengan ku sentiasa, jika diriku hendak kemana-mana harus diberitahu awal-awal, jika belum sampai ke rumah harus diberitahu kenapa lewat dan kenapa di luar lama sangat..
Mungkin semua itu kerana dia takut kehilangan anaknya ini seperti kehilangan anak lelakinya buat selamanya pada 31.08.1997...
Mungkin peristiwa itu menyebabkan emak seorang protective teradap diriku ini...
Walaupu apapun yag terjadi ku tahu emak sentiasa sayang diriku...
Aku jua sayangkan emak selalu...
Dari dulu, kini danselamanya...
Maafkan anakmu ini emak, kerana kadangkala  diriku ini sering degil , keras kepala , keras hati, nakal sewaktu kecil...
Maafkan ku sekali lagi kerana banyak jua membuat kamu terguris hati...
Daku mohon sejuta ampun dan maaf dari kamu emak yang amat ku sayangi...

~Saya dan Emak_Stulang Laut,Johor Bahru_2011~

12.05.2013 (Ahad)
Hari itu hari ibu...
Kami berangkat pulang ke kampung sekali lagi, atas undangan kenduri kahwin..
Tak sempat nak sambut hari ibu meriah-meriah...
Cuma semasa pulang ke rumah hanya sempat singgah ke Pizza Hut untuk rai hari ibu...
Esoknya barulah sempat beli 2 pasang kain baju kurung sebaga hadiah hari ibu...

6 comments:

anak ayah said...

syg ibu lebih =')

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

setiap hari kena sayang ibu kan :D

reenapple said...

Like mother like daughter. :)

*kirim salam kat mak.

Cik Yatt said...

muka copypaste ni..hehe

Selipar Putus said...

muka akak sama la ngan mak akak...
ibu kita adalah segala-galanya.. :)

Sya_Merpati Putih 88 said...

anak ayah : sy pun syg mak..ehehe..:)

Muhammad Saiazuan Norhalik : yup, setiap hari... :)

reenapple : muka sama kan..? ehhehe..
ok...InsyaAllah.. :)

Cik Yatt & Selipar Putus : ehhehe..ramai yang cakap macam ginie tau...mmg muka kami hampir 100% seiras..hehe..anak mak lah katakan..ehehe...:)

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...