Translate

Friday, May 24, 2013

Yayang, Si Kucing Manja Kini Sudah Tiada....


Ini Yayang...
kucing yang kami sayang...
Minggu lepas dia sihat saja...
Ceria berlari sana sini...
Tapi minggu ini dia demam...
Hari ini  24.5.2013 (Jumaat) dia telah pergi buat selamanya....(T___T)
Dia nie kucing yang sangat manja...
Even dia nie kucing jantan sebenarnya, tapi dia suka merajuk dan sensitif...
Setiap hari mesti nak minta kita dukung dia...
Bila balik kerja mesti nak kena dukung dia bawa ronda-ronda keliling rumah...
Kalau tak manja-manja kan dia, mesti dia merajuk...Boikot taknak makan...
Nak tidur pun suka kita tepuk-tepuk badan dia, dodoi kan dia...
Lagu yang dia suka ialah lagu Sayang - Shae...
Bila kita tengah nak siapkan kerja, baca buku, atau online dia mesti nak duduk atas riba kita...
Dia nie suka sangat kalau orang peluk dia, manja-manja kan dia...
Pernah kami balik kampung dua hari, dan dia nie merajuk langsung taknak makan makanan yang kami tinggalkan, cuma mimun air jer...Bila kami dah sampai rumah baru dia makan...Tu pun maisn buat muka merajuk...







Nie gambar-gambar  yayang dengan minmin..
Mereka berdua nie rajin bergaduh...
Pantang berjumpa mesti nak bergaduh...
Masing-masing saling jealous & sibuk berebut nak minta dokong + manja-manja..
Tapi hari-hari terakhir sebelum yayang pergi, mereka nie berbaik-baik..
Siap boleh tidur sama-sama & peluk-peluk lagi...
Mungkin dia dah tau yang dia akan berpisah buat selamanya..
Sekarang kat rumah nie cuma ade seekor kucing jantan yang masih kecil nama dia minmin...
Minmin nie anak kepada kucing saya  Momo yang dah pergi buat selamanya pada bulan Januari yang lalu...

4 comments:

Cik Yatt said...

sedihnye.. yatt dulu pun ada kucing mati sebab demam..huhu

logorithm said...

Sedihnya... nanti kalau terjumpa anak kucing jalanan boleh ler kidnap untuk dijadikan teman Minmin. :-p

Nelly Strange said...

sedihnya . tapi , nak buat macam mana kan . redha je . :)

Sya_Merpati Putih 88 said...

Cik Yatt: hurm..sama kes dengan kucing sy nie...

logorithm : rasanya tak boleh, sebab si minmin nie suka jealous dan merajuk...dia takleh ade kcuing lain kat rumah nie....

Nelly Strange : yup, kena redha...walaupun sedih nk berpisah...

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...