Translate

Sunday, March 25, 2012

Perempuan, Antara Plastik Dan Materialistik...

Hello semua...Apa khabar...? Selamat berhujung minggu...!
Ok untuk topik hari ini saya ingin ketengahkan pasal perempuan yang plastiK dan perempuan yang materialistik. Siapakah mereka-mereka ini...???


1.Perempuan Yang Plastik.

    Dia seorang yang hipokrit dan tiada identiti yang sebenar. Tidak di ketahui dia ini berperangai baik atau buruk kerana dia sangat pandai berpura-pura dan sangat pandai berdusta / menipu / bercakap putar belit . Dari segi imej, dia tak pernah bersyukur dengan apa yang di milikinya malah sangat suka tambah / ubah apa yang tak sepatutnya. Contohnya sanggup berhabisan wang ringgi semata-mata mahu cantik. Ya, normal perempuan mahu kelihatan cantik, tapi jika sampai cucuk botok dan segala cucuk-cucuk , bedah plastik, makan segala macam ubat terlarang , pakai susuk dan sebagainya rasanya itu adalah tak patut sama sekali. Perempuan plastik lazimnya tak rasa yakin dengan penampilan dirinya sendiri sebab itulah dia sanggup buat apa sahaja demi untuk ubah dirinya menjadi seperti orang lain. Dia juga suka menampilkan penampilan imej palsu yang ternyata sengaja dibuat-buat, demi meraih perhatian ramai (mahu jadi popular kononya). Perempuan seperti ini adalah palsu, iaitu palsu dari segi imej luaran malah palsu juga dari segi perangainya.



2.Perempuan Yang Materialistik

    Oh ya, duit memang penting untuk hidup tapi jangan sampai jadi hamba duit. Perempuan yang materialistik memang sanggup jadi hamba duit. Ya, sanggup lakukan apa sahaja demi mendapatkan duit. Tak kiralah kerja yang dilakukannya halal atau haram semuanya di tolak ketepi, asalkan dia dapat duit yang boleh membahagiakannya...Ya, duit boleh di bawa pergi bershopping barang-barang yang mewah lagi mahal-mahal belaka. Bolehlah di tayang-tayangkan depan rakan-rakan nanti. Perempuan seperti ini memang suka shopping, dan habiskan masa + duit di shopping mall. Barang-barang yang di beli pula haruslah ada jenama. Kedai-kedai yang di kunjungi pula haruslah ternama dan dikenali ramai. Kereta dan rumah juga semestinya mewah, pendek kata semuanyalah nak nampak mewah dan gah sahaja! Jika dia tak mampu memenuhi impian dia dalam berbelanja mewah dengan wang sendiri, maka dia sanggup lakukan apa sahja demi dapatkan kemewahan itu, walaupun dia terpaksa menjadi perempuan simpanan. Bagi gadis seperti ini, duita adalah segalanya, dari segi sikap pula sudah semestinya boros. Takda duit takda cinta, takda duit dunia pasti sengsara.



    Akhir kata, tak semua perempuan itu berperangai plastik atau materialistik. Masih ramai lagi perempuan yang tidak bersikap begitu. Jika kamu (lelaki) berkata yang semua hati perempuan memang boleh di beli dengan duit + kemewahan kamu memang silap! Taak semua berperangai seperti itu, duit memang penting tapi jangan jadi kelabu mata kerana duit. Masih ramai lagi perempuan yang tidak lah begitu menitik beratkan isu mewah-mewah nie, dan masih ramai juga yang suka bersederhana dalam berbelanja. Jika kamu (lelaki) mengatakan bahawa perempuan memang suka berperangai plastik, tak boleh di percaya tak setia dan macam-macam lagi. Ternyata kamu silap! kerana masih ramai lagi perempuan yang baik-baik malah jujur, setia dan ikhlas. Mungkin kamu(lelaki), belum lagi berjumap wanita seperti itu. Semoga kamu(lelaki) akan berjumpa perempuan yang baik-baik sebagai pendaping hidup kamu (isteri).

P.s: Entry hanyalah sekadar luahan pendapat dan idea baisa dari penulis blog ini. Sebarang kesilapan mohon di maafkan.Kredit gambar: googloe image.

6 comments:

Unknown said...

hmmm jauhi wanita sebegini ya :)

Unknown said...

Minta dijauhkan.

Sheqynne Hotloverzs said...

betol tu .. tak semua gurl plastik en materialistik ..

Nadia said...

nad meterialistik..:D

YattAkasah said...

perempuan kertas ade?? eh? hehe

Rohainah said...

setuju sgt2..jangan sampai jadi hamba plastik..urm.

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...