Translate

Saturday, January 29, 2011

coretan di tengah malam...(^_^)


-Tido lah dengan nyenyak-



hurm...ape yang boleh di buat bile dah tak boleh nak tido malam ye...? (situasi di rumah)
-mengaji dan solat sunat
-muhasabah diri..(pikir balik berape banyak dosa dan pahala yang kita buat sepanjang hari)
-tulis blog / tulis kat kertas @ buku @ diari
-melukis
-blog walking
-baca buku @ majalah @ suratkhabar
-dengar lagu @ nyanyi-nyanyi
-tengok tv @ dvd / vcd
-buat awan (berangan) sambil tengok pemandangan luar... melihat bulan dan bintang di langit sambil memikirkan tentang sesuatu atau seseorang...


 Tapi...kalau kita pikir-pikir balik mungkin ade hikmahnye tak leh nak tido awal nie..
Contohnye..
kita boleh buat bisnes online melalui blog atau  website yang kita buat sendiri takpun boleh buat jualan dekat website-website macam ebay.com / amzon.com / mudah.com / facebook dan macam-mcam lagi lah website....mcam-macam bisnes boleh buat, jual pakaian, make-up, perlatan rumah/ pejabat / alat tulis /gadjet /dekorasi taman...sebut jer....janji ade modal.. Biasanya bisnes online nie memrlukan kt on9 tengah-tengah malam, sebab nye..customer datang dari seluruh pelusuk dunia. Zon waktu pulak berbeza, mungkin kat tempat kita siang tapi kat tempat customer kita tue malam dan sebaliknya...


******************

-Selamat datang ke alam "awan" saya....hehehe.."-

Tanya pada diri sendiri : " Bila pulak merpati putih88 nak wat bisnes on9 nie...? bayar brodband tiap-tiap bulan tapi online dah jarang-jarang..tak macam membazir jer ke...uit 70 hinggit tue..? baik buat bisnes on9 dapat jugak tambah-tambah duit kocek ...Maybe one day nanti dapatlah beli kereta idaman mase zaman keci-kecik dulu...betul tak kan..?"


Merpati putih88 jawab : "Err...ye tak ye jugak lah..betul tue...70 hinggit x 12 bulan = 840 hinggit...wow..sudah membazir RM840 selama setahun nie...online jap-jap her bayor sampai 840 hinggit..? huh..kalau 10 tahun aku gune  makna nya, RM840 x 10 tahun = RM8,400..whut..? wasting my money RM8.4 k just for online...?"-(terkezut sebentar dengan nilai dan angka-angka nie...)


Kalkulator Casio fx-570 MS cakap : " Dah.. pergilah tido sane..dah malam pun nak tekan alkulator lagi ke..?nie bukan office lar..aku pun nak rehat jugak dan nak tido..cik blogger tolonglah jangan tekan-tekan badan aku lagi..penat dah nie...spoil betul lah aku tengah tido nie..ish...walupun aku nie kalkulator aku pun ade perasaan jugak tau!"


Mepati putih88 Cakap : "Ok, ok sorry lah ye kacau kamu tido kalkulator kesayanganku, intan payung....jasamu ku kenang...bulan julai tahun nie genaplah 5 tahun kau jadi kalkulator aku..aku sayang kau kalkulator...uekkkk!"


Kalkulator Casio fx-570 MS cakap : "Hadiah-hadiah takde ke...? tak pun kau belanje lah aku makan pizza ke...?"


Mepati putih88 Cakap: " Wei..kau tue kalkulator jer tau...! Mane boleh pegang hadiah..kau mane boleh makan...sebab kau takde perut...hahahahahahahaha..selamat duit aku..."


Kalkulator Casio fx-570 MS cakap : "huhuhuhu...terlupa pulak...aku mane boleh pegang hadiah dan tak boleh makan..wah..suke lah kau, tak payah belanje aku...! aku sekeh karang baru tau..! Nasib baik aku takde tangan..kalau tak dah lama kene kick boxing dengan aku minah sorang nie...kalau macam tue kau cari kan aku awek boleh ....? aku nak yang colour pink..baru nampak nampak comel..."


Mepati putih88 Cakap: " Ok...! aku cari kan kau aweks..clour pink comel ke...?"


Kalkulator Casio fx-570 MS cakap : "Colour pink memang comel..aku suke awek yang cute dan comel-comel jer...aku tak nak yang macam kau..kau tak comel langsung! hahahahaha...padan muke kene kutok dengan aku...amik, rase kan...huhuhuhu..."


Mepati putih88 Cakap: "Wah...bukan main lagi kau mengutuk aku  tuan kau sendiri..! aku hempas nanti terus berderai badan kau tue...dah tak dapat kau jumpe aweks cun, cute dan comel tue...hahahaha..baru padan muke...! "


Kalkulator Casio fx-570 MS cakap : "Alah, gurau ckit-ckit pun dah touching ar tuan aku nie..baik lah...mintak maap ye my lady boss yang cute..." ---uekkkk nak termuntah pulak....


Mepati putih88 Cakap:  "Ha...macam gtue lah..jaga hati boss kau nie...hihihihihi....." (^_^). kau nak muntah..? eh...tapi boleh ke..? iya lah....kau kan takde mulut..so, muntah kau tue nak keluar kat mane...? huahuahua....ok lah ape-apehal pun aku sayang kau..aku janji akan jaga kau baik-baik ye....(^_*)


Kalkulator Casio fx-570 MS cakap :  Kau kene kan aku ye...? ok aku pun sayang kau jugak..good nite...(^_^)


Laptop Acer Aspire 5051 dan Nokia 5330 mobile tv edition:- "Wah big bos cume bersembang dengan kalkulator dia aje..mane aci cam gnie..kitaorang pun  nak glamour jugak kat cnie tau....! kami merajuk...!"


Mepati putih88 Cakap: "sorry.....big bos kamu sayang kamu semua.. tiga-tiga big boss sayang..sebab kamu semua penting...sayang kamu semua....good nite my laptop, my hand phone and my calculator..." -big hugs-


No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...