Translate

Sunday, January 23, 2011

Ade Cerita Tentang Hantu Paku....


Cerita bermula begini:-


Masih segar lagi di ingatan saya...ketika itu umur saya baru mencecah 6 tahun...
Masa tue saya belum duduk kat jay bee lagi....
Saya sedang main-main basikal dan layang layang masa tue dengan kawan-kawan..
Punye lah haus bebenor, dah lah cuaca..punyelah terik tak terkata....
Saya pun balik rumah kejap..
Buka peti sejuk dan ambil ice cream malaysia yang mak buat..
Amik punyelah banyak, masuk dalam plastic..
Kemudian...
Saya pun pergilah kat kawan-kawan saya tadi tue..
Bagi ice cream tue kat diaorang...
Salah seorang kawan cakap...
"Terima kasih tau, sebab belanja kitaorang ice cream nie...esok aku belanja kau pulak .."
kemudian saya jawab...
"Sama-sama, er..tak payahlah..aku ikhlas...lagipun mak aku buat ice cream banyak tau..makan lah jangan segan-segan...aku bagi free jer..."
Salah seorang dari geng saya tue tetibe jer mencelah, dan becakap sesuatu yang mengubah gaya saya berbahasa hingga kini...
"Eh, tak baik lah cakap aku-kau nie..."
Semua bebudak yang lain tanya serentak...
"Kenapa pulak??" (muka memasing blur jer)
"Mak saya cakap kalau cakap aku-kau nie nanti kene kejar dengan hantu paku tau...!"
"Ha...Betul ke nie...????"
"Betul lah...Nanti malam-malam hantu tue masuk dalam mimpi..lepastu dia menjelma betul-betul..lepastue dia kejar awak semua dan paku-paku mulut awak dan badan awak tau...!"
"Ha...????" (semua yang dengar melopong.....muka memasing dah cuak jer...)
.
.
.
Sampailah ke hari ini..
Saya dah tak suke nak cakap aku-kau lagi dah..
Masa hari kejadian tue pun, adalah kali pertama saya bercakap aku-kau..
Tup-tup, ada pulak geng yang cakap kene kejar dengan hantu paku..
Saya nie memang penakut bab-bab hantu dan cerita-cerita seram nie..
Bila dah besar, saya dah boleh berfikir..
Maybe orang tua-tua berpesan begitu sebab tak mahu anak dia orang becakap kasar kot..
Tapi sampai sekarang...
Saya masih mencari-cari kisah hantu paku nie..
Betul ke hantu paku nie  wujud...
Tapi hari nie saya dah tau dah...
Kisah hantu paku tue hanyalah DONGENG semata-mata...
.
.
.
Tadi..saya ada juga search gamabar-gambar paku...
Then nielah yang saya jumpe...
Jom tengok...(^_^)
.
.

Macam mane ek kalau hantu paku tue paku mata kita...??
Isssh.....seram nye...
Kalau mata dah kene paku macam mana nak melihat kan...?
Boleh bayangkan tak kalau tak ade mata...
.
.
.

Kalau hantu paku tue paku kaki kita...
Mesti pasnie lebih selesa stay kat rumah jer..
Sebabnya kaki sakit kene paku...!
huahuahuahua...
.
.
.

Mungkin hantu paku tue macam nie kowt rupanye..
Eh..
Tapi kan...
Tak nampak seram pun...
NAmpak seksi dan nakal ade lah kot hantu paku nie...
Mungkin sebab tue lah dak-dak lelaki suke cakap aku- kau kot...
.
.
.
.........Sekian.......

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...