Translate

Friday, July 24, 2015

Hari Raya 2015


Assalamualaikum wbt & salam sejahtera...
Apa khbar awak semua...?
Harap semuanya sihat sejahtera hendaknya...
Buat semua pembaca blog picisan saya yang tak seberapa nie, Saya  dengan rendah hati ingin memohon ribuan ampun dan maaf andai ada silap & salah saya sepanjang saya berblog dan sepanjang kita berinteraksi di laman blog ini... Jika ada entry saya secara tanpa saya sedar / tanpa sengaja telah membuat anda terguris hati/ terkecil hati/ tersentap dan lain-lain saya mohon maaf... Jika ada kesilapan ejaan pada entry saya, juga saya mohon maaf... Jika ada comment-comment anda yang saya tak balas / lambat balas saya mohon maaf... Maaf jugak sebab lambat buat ucapan raya & dah lama tak update blog saya nie... Line internet kat rumah saya problem & terlalu slow sampai saya nak update blog pun tak boleh nak balas comment pun susah nak blog walking macam dulu-dulu pun susah... Hari nie internet nie dah ok, so bolehlah update dengan senang hati.. Oh ya, next week saya cuti panjang ( baru nak cuti raya) kalau ade kesempatan boleh lah saya update blog saya nie nanti...InsyaAllah :)

Btw, terimalah pantun yang tak sebrapa dari saya nie:

Duduk termenung fikir masa depan,
Sambil duduk memancing ikan,
Saya di sini mohon kemaafan,
Salah silap saya mohon dimaafkan.

Duduk termenung di tepi paya,
Sambil memancing si ikan patin,
Saya nak ucapkan selamat Hari Raya,
Mohon Maaf Zahir & Batin...

Bersiar-siar ke kota bersama teman,
Sambil membeli baju kebaya,
Semoga selamat sampai ke kampung halaman,
Semoga sihat sentiasa di Hari Raya.

maaf kalau pantun nie ada kesilapan / kekurangan... Ia hanya idea spontan saya 3 hari sebelum raya aritu.. Maaf jugak sebab baru publish kat blog, sebab baru ada kesempatan... Pantun nie saya hanya bagi kat kawan-kawan & family sempena nak raya ...

Sambutan raya macam mana?

Sambutan raya sederhana saja bersama family kecilku (anak tunggal lah katakan)... Kuih macam biasa buat sendiri... Semuanya ada 5 jenis biskut raya. Baju raya 3 pasang, 2 baju kurung &1 baju kebaya.. Buat setakat hari nie saya belum beraya mana-mana lagipun... Tetamu yang datang tak henti datang beraya ke rumah saya yang kecil nie... Balik kampung pun belum lagi. Tapi, InsyaAllah  akan pulang beraya ke kampung halamanku yang tercinta jua... Tahun nie sekeping pun belum amik lagi gambar raya.  (T___T)

nah lagu raya nie saya tujukan khas untuk awak semua... :)

2 comments:

KHALID said...

Selamat Hari Raya ye owner blog, ceria2 selalu :)

GR said...

selamat hari raya aidilfitri :)

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...