Translate

Sunday, July 7, 2013

Cinta Yang Pelik



Kadangkala kau boleh jatuh cinta tanpa pernah kenal dia..
Malah kau tak pernah jumpa dia tapi kau dah jatuh cinta...
Kadangkala kau baru pandang dia beberapa saat saja kau dah jatuh suka..
Tapi adakalanya perlu masa juga untuk jatuh cinta..
Kau dah kenal dia bertahun-tahun tapi kau langsung tak cintakan dia..
Cinta, kadangkala kau beri cinta pada orang yang tak cintai kau...
Tapi apabila orang yang mencintai kau bersungguh luahkan rasa cinta kau tolak mentah-mentah pula..
Bila orang yang kau cinta tolak cinta kau, kau kata dia kejam dan buta untuk menilai..
Tapi bila kau tolak cinta orang lain, kau kata kau tak mahu hipokrit cintai orang yang tak kau cinta..
Cinta adakalanya mudah berubah kerana jarak dan masa...
Bila kau dan dia sudah jauh maka akan ada cinta lain yang mula mahu tumpang berlabuh..
Tapi adakalanya waktu dan jarak bukanlah sesuatu hal yang besar bila kau dan dia saling setia dan percaya..


Cinta... adakalanya apabila kau jatuh cinta kau boleh jadi buta...
Orang kata cinta itu buta...
Tapi orang yang sedang jatuh cinta itu tak sedar sebenarnya mereka yang telah menjadi buta...
Semuanya berkenaan diri dan tingkah laku orang yang dia cinta nampak cantik dan elok sajhaa...
Bila kau tahu tingkah buruk si dia, kau maafkan saja..
Bila kau ternampak dia curang depan mata kau masih diamkan saja..
Bila orang disekeliling kau tak suka si dia, kritik si dia, kau bermati-matian backup si dia..
Kau kata mereka semua itu dengki dan iri hati...
Padahal kau pun tahu hakikatnya si dia itu memang bukan yang terbaik...
Tapi kau tetap anggap dialah yang terbaik, yang sempurna serba serbi...
Kau tetap pertahankan cinta kau dan si dia..
Malah sanggup cari jalan mudah lari dari rumah pula..
Kau buang semua kawan dan saudara mara malah orang penting dalam hidup kau, iaitu ibu bapa...
Kau bagi di peluang dan ruang...
Sampaikan hati kau sendiri dah menanah dengan dia punya bohong dan temberang...
Cinta adakalanya manusia buta untuk menilai antara cinta bersandar nafsu atau cinta yang ikhlas..
Kerana cinta adakalanya manusia sanggup gadaikan semua, korban kan segalanya..
Ada sesetengah masa cinta boleh membuat manusia jadi gila...
Ada sesetengah masa cinta boleh buat manusia jadi hanyut dan sanggup pula buat semua kerja gila..
Adakalanya manusia mudah juga obses cinta...
Terkejar-kejar dan tercari-cari cinta...
Konon katanya tak boleh hidup tanpa cinta..
Konon katanya sunyi hidup sendiri tanpa rasa cinta...


Cinta, adakalanya kata hati dan kata minda kita tak seiring dan tak selangkah...
Hati kita kata kita masih cintakan dia walaupun dia dah buat kita menderita...
Tapi minda kita kata baik lupkan dia, ada insan lain yang lebih baik dari dia..
Dan kita ini adakanya mudah ikut kata hati yang buta berbanding ikut kata minda yang celik..
Kadangkala cinta itu pelik juga bukan?


p/s: Entry ini adalah sepenuhnya coretan dari hati saya...Tercipta nya entry ini selepas saya menhabiskan amsa cuti dua hari ini dengan membaca novel cinta yang berbunga-bunga lagi jiwang..ehehehehe...  Jika ada silap dan salah harap dimaafkan..  Oh ya, maaf kerana kasar gaya bahasa aku dan kau itu...Maaf sekali lagi..

Kredit gambar: Google image

9 comments:

reenapple said...

Sebab tu aku pernah cinta dari manusia ni kekadang menyakitkan. Huuu

Tapi apa3 yg berlaku ada sebab. Kenapa kita tak suka orang yg suka kita dan kenapa orang yang kita suka tak suka kita macam kita suka dia.

Apa2 hal cinta dari DIA bukan yang pelik. Ia wajib. :)

Zuan said...

hehe sy bukan pembaca novel cinta2 ni.. jadi kurang ber imaginasi tentang cinta..

p.s insha Allah akan cuba maintain dua dua blog.. :)

sobri yaacob said...

cinta.. memang pahit mcm racun!!
klau mnis mcm madu :)

Cik Yatt said...

cinta adalah sesuatu yang unik

aswadz said...

ada apa dengan cinta...

belogkiter said...

cinta memang lah pelik.. indah tapi ada sendu.. chewahh

Amen Naqib said...

C-Cinta
I-Itu
N-Nikmat
Terulung
A-Alam

(seandainya mengikut keutamaan,cinta Allah,Rasul and so on..)

^_^

logorithm said...

Apakah itu cinta? Entah. I tak kenal. :-/

BlueiceButterfly said...

entry yg menarik..cinta boleh buat kita kuat dan cinta jugak boleh buat kita lemah.terpulang pada individu sendiri :)

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...