Translate

Saturday, December 10, 2011

Kembali Menulis...Kembali Bernafas...

Hai semua...Apa khabar? Selamat berhujung minggu....


  Setelah agak lama tidak berblogging dengan erti kata yang sebenar, kerana masaalah tidak cukup masa dan masaalah laptop yang rosak. Kali terakhir saya menaip entry secara langsung adalah pada 29 Nov 2011, selepas tarikh itu memang saya ada publish kan entry terbaru, tapi sebenarnya entry itu adalah auto post yang telah di taip pada tarikh 29 Nov. Saya pun dah lama tak BW, kelmarin malam sempat lah BW ke beberapa blog dan masih banyak lagi yang saya belum sempat BW. InsyaAllah ada masa saya akan BW ke blog-blog kalian. Dah lama tak terbang sana sini, membaca blog rakan-rakan.. Sudah agak lama juga comment di blog ini tidak berbalas oleh saya, saya minta maaf sebab lewat membalasnya. InysaAllah saya akan membalasnya dalam kadar segera bergantung juga pada masa yang terluang.


  Laptop saya masa tue memang rosak teruk. Dah sampai nazak tahap kronik. Screen dia bila on gelap jer, kadang-kadang jer dia ada cahaya. Tu pun kejap jer tak sampai 2 jam. Jadi masa yang ada tue sempat lah untuk taip entry, ada jugak sempat baca blog orang lain tapi tak sempat nak letak comment. Selebihnya screen laptop terus gelap, pernah sekali tue menaip entry dengan keadaan screen yang gelap gelita, terpaksa berpandukan cahaya dari tingkap ajer. Dah lah mata nie rabun jauh + rabun silau, memang bertambah rabun..huhuhu..Sekarang nie baru jer beli net book, harap-harap ianya tidak membawa masaalah. Sebnarnya hajat di hati nak repair jer laptop lama tue, tapi bila pikir-pikir balik beli screen baru RM550, harga net book baru cash dalam RM890 atau RM1,099. So, saya decide untuk beli jer net book nie, kalau nak repair mesti makan masa yang agak lama, lagipun saya memang sangat perlukan laptop untuk menaip segala benda. Kiranya laptop nie macam antara benda yang paling penting dan paling di sayangi. Laptop lama tue tetap akan di repair  tapi bukan dalam masa terdekat. Jadi sekarang nie saya dah bebas untuk blogging macam biasa..Yeahh..!

*****

  Ok, kita stop bercakap pasal laptop. Saya nak cerita sikit tentang detik-detik cemas diri sendiri yang hampir hilang nyawa semalam petang masa pulang dari kerja. Hurm, sebenarnya lately saya tak berapa sihat tapi malas nak pegi check up sebab macam tak cukup masa. Saya pulak sebenarnya jenis tak suka sangat nak jumpa doktor nie, sebab paling takut sangat kena inject (umur jer 23 tahun..hehehe..tapi penakut kalah budak 3 tahun..),jadi itulah sebabnya kenapa dan mengapa saya tak nak buat check up tue.

     Semalam petang beberapa jam sebelum waktu pulang kerja saya memang dah terasa sakit , tapi saya tahan dan pendamkan ajer . Konon ingatkan bolehlah bertahan, Sebab saya ingatkan ianya sakit sikit-sikit ajer. Sampai kat kereta terasa sakit yang bertambah-tambah dua kali ganda, rasa dah macam tak boleh nak drive jer. Tapi teruskan juga drive dan saya pun bukalah lampu kecemasan sebagai signal saya tak sihat. 


    Ketika itu saya sedar yang tak siapa pedulikan kenderaan kecil yang saya pandu, malah siap ada yang follow dekat-dekat suruh kita drive laju-laju, padahal masa tue kita dekat lorong kiri. Biasalah kita drive kereta kecik, pulak tue tampal "P", lagilah orang yang drive kenderaan mewah macam pandang kita tak da mata. Separuh perjalanan saya tutup lampu kecemasan dan mula memandu dalam kadar biasa iaitu 100km/j tak lah laju, dan tak lah slow macam mula-mula. Sebab saya fikir lebih baik saya cepat sampai rumah, kalau drive slow 60-80kmj dan buka lampu kecemasan pun makin kena buli kat atas jalan raya baik tak payah. Walaupun drive guna satu tangan saja iatu tangan kanan, sebab tangan kiri yang terasa amatlah sakit yang tak terkata akhirnya saya berjaya juga sampai ke rumah.



     Alhamdullilah, masih di panjangkan usia dan masih di beri peluang dan kesempatan untuk menikmati hidup di planet Bumi ini. Bersyukur,masih di beri ruang dan kesempatan untuk memperbaiki segala kekhilafan dan kekurangan diri. Jadi di kesempatan ini saya dengan rendah hati ingin memohon jutaan ampun dan maaf dari kalian semua andai ada apa jua kesilapan yang saya lakukan sepanjang perkenalan kita ini haraplah di maafkan. Maaf jua di pohon andai ada coretan saya di sini yang membuat anda yang membacanya tersinggung atau terguris hati.


Credit gambar:-Google Image.
   

 

5 comments:

Unknown said...

Awan juga minta maaf banyak-banyak kepada Sis jika Awan ada buat salah. Siapa tahukan.

Namee Roslan said...

welcome back sis. :) em biasa lah lappy rosak, apa kerja pun terganggu :) now, ure back. tulis lah sepuasnya. :)

Sya_Merpati Putih 88 said...

Awan Biru:- awan, awan takde salah ape2 pun ngan sy..thanks ye, sdui baca blog sy nk slalu support..(^__^)

Namee Roslan :- yups, rase sangat best bila dpt kembali berblog, dpt kemabli buat benda yg paling sy minat iaitu menulis & bercerita..tahnsk ye namee sbb slalu supprot(^__^)

ILA HonEyBuNNy said...

ila pun..minta maaf juga andai ada salah dan silap..;)

Sya_Merpati Putih 88 said...

ILA HonEyBuNNy :-ila..awk takde ape2 salah pun nagn sy..good luck eh exam..all the best..(^___^)

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...