Translate

Saturday, December 31, 2011

Cinta Itu Pelik kan..???

Kamu pernah bercinta....?
Pernah rasa indahnya cinta...?
Pernah rasa pahit dan sakitnya bila putus cinta...?


  Kadang-kadang saya terfikir dan tertanya-tanya..Tantang persoalan yang berkaitan tentang cinta, hati dan perasaan..Kenapa agakknya ya, bila seseorang itu berada di depan mata tidak pula di hargai malah dia di campak saja ke tepi..Tapi bila dia dah pergi, kenapa kepergiannya di tangisi? Hati yang memberi cinta juga kadang-kala tak seiring dengan hati yang sepatutnya menerima cinta.


  Wujud juga cinta yang hanya sebelah pihak, iaitu hanya seorang sahaja yang mencinta malah seorang lagi tidak langsung meletakkan apa-apa perasaan langsung. Lebih pelik lagi bila orang itu sanggup pula menunggu dengan harapan yang nyata belum pasti. Ada pula yang sanggup memendam rasa , menejruk perasaan di dalam hati apabila melihat orang yang di cintai pergi berbahagia dengan insan lain. Tapi peliknya kenapa dia masih setia menanti..?



    Ada pula berlaku orang yang mencintainya langsung tak di hargai, lagsung dia tiada hati. Sedangkan orang itulah yang selalu berada di sisinya saban hari, menolong dia di kala kesusahan. Orang itu jugalah yang mendengar segala keluh kesah permasaalahan yang di hadapinya.Tapi hatinya tetap macam batu kerikil, tetap keras dan degil bahawa hatinya bukan untuk orang yang mencintainya tapi untuk orang yang tak pasti  lagi itu.



   Ada pula berlaku, orang yang suka bertukar ganti. Memilih pasangan hati, seumpama memilih baju di dalam almari! Tetapi  orang yang perangai begini jugalah yang menjadi idaman hati. Konon nya dia ini punya banyak kelebihan. Romantik, ayat manis, duit banyak , pelajaran tinggi, wajah pemikat dan macam-macam lagi lah..Sayangnya bila kekasih-keasihnya sanggup pula bergaduh terjerit-jerit tak kira di tempat awam atau di laman sosial. Janji hati puas katanya, orang yang di sayang haruslah di rebut untuk di miliki. Haih~ sampai macam gitu sekali sanggup merendahkan martabat diri, demi kerana mahu berebut cinta dari hati seorang manusia..? Cinta dari Tuhan Yang Esa sudahkah kamu rebut untuk kamu miliki..???


   Ada pula berlaku, sanggup di biar diri merana terseksa dan menderita. Di dera saban hari pun tak mengapa, tak makan berhari-hari pun tak apa. Demi cinta katanya sanggup setia sahaja, rela hadapi susah senang walau payah lautan berduri. Ada juga yang sanggup gadai segala marauh dan harga diri, kononya tak apa sebab mahukan cinta hakiki.Itu cinat atau nafsu duniawi wahai manusia...? Jika dia cinta kan kamu dia takkan heret kamu ke lembah yang hina, malah dia akan meneylamatkan kamu dan melindungi kamu dari terjatuh ke lembah yang hina itu!

JANGAN LEBIHKAN CINTA KITA KEPADA MANUSIA MELEBIHI CINTA KITA KEPADA ALLAH YANG MAHA ESA...


ps:- Terfikir mahu menulis entry ini, lepas terfikir tentang cinta malam-malam nie..huhuhuhu..cinta tue memang pelik...Credit gambar google image

6 comments:

..cik gugu.. said...

cinta tu ade mcm2 jenis.. pahit manis payau semuanya bcmpur jd satu..

nuyuljana said...

Manusia tak pernah puas.

Bila dah dapat cinta, tak tahu nak hargai.

Bila cinta itu hilang, ditangisi pula.

Sukar nak meramal manusia ni kan?

Dr Love said...

kadangkala cinta,perasaan even soal rindu mampu buat manusia terpinga2 dan terlupa siapa dirinya sebagai hamba.. nice entri tuan tanah

ZYASH said...

Cinta...apakah tandanya.....

khairul said...

terkenang cinta monyet sy dulu

Terbang Bersamaku said...

..cik gugu..:- betul tue, tapi siudah semestinya kita semua mengimpikan cinta yg manis2 jer...=)

nuyuljana:-yup, sy setuju..
sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak de gunanya kn..

Dr Love:- yup, cinta itu boleh hadir tanpa kita duga dan cinta itu tak pernah kenal siapa..

ZYASH :- bila dah jatuh cinta asyik teringat org yg kt cinta..huhuhu..;)

khairul:cinta pertama mmg sukar untuk di lupakan, betul tak..?

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...