Translate

Thursday, December 31, 2009

Kebangkitan Bola Sepak Negara

Kita semua patut meraikan kejaayaan pasukan bola sepak negara yang telah berjaya membawa pulang pingat emas pada temasya sukan sea Loas. Pada perlawanan akhir pada 17.Dec.2009 Pasukan Malaysia telah bejaya menewaskan pasukan Vietnam 1-0. Sebelum itu Malaysia telah berjaya menewaskan pasukan tuan rumah Laos pada perlwanan separuh akhir dengan 3-1.Tahniah kepada pasukan Malaysia kerana telah berjaya mejaga pertahanan gawang gol negara sehingga tamat masa perlawanan, sekaligus menyebabkan pasukan lawan gagal menyumbat sebarang jaringan gol. 


       Tahniah juga kepada K. Rajagobal kerana telah berjaya membimbing pasuakan bola sepak Malaysia, sehingga berjaya membawa pulang pingat emas selepas pasa temasya Sukan Sea 20 tahun Malaysia tidak membawa pulang pingat emas dan kali terakhir Malaysia menjadi juara adalah pada tahun1989. Pada ketika itu mungkin penulis tidak meraikan kemenangan pasukan negara seperti sekarang keranana baru berusia setahun dan belum mengerti apa-apa. Jadi ini ada kali pertama penulis meraikan kejayaan pasukan malaysia pada sukan sea.




      Justeru itu penulis berasa sangat teruja dengan kemenangan skuad negara pada perlawanan kali ini. Penulis juga sangat berharap skuad negara akan terus berusaha dan bekerja keras dalam memperbaiki mutu dan mengangakat martabat bola sepak negara kemata dunia. Tahniah juga pada pasukan negara kerana telah berjaya menewaskan pasukan Syria 4-1 pada perlawanan persahabatan malam tadi (30.Dec.2009).

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...