Translate

Sunday, May 8, 2011

Puisi:Warkah Buat Ibu~♥

Ibu..
Segala jasa dan pengorbananmu takkan terbayar olehku..
Ibu..
Aku lemah tanpamu...
Ibu..
Engkaulah tempat aku mengadu dan berkongsi segala cerita..
Ibu..
Engkaulah sahabat karibku..
Ibu..
Engkaulah sumber inspirasiku..
Ibu..
Engkau selalu ada menemaniku di kala aku sihat atau pun sakit...
Ibu..
Engkau selalu menasihati ku , membimbing ku dan memberi kata-kata motivasi kepada ku.
Ibu..
Tanpa mu aku lemah..
Ibu...
Tanpa mu aku tak mungkin menjadi insan setabah ini...
Ibu..
Tanpa mu aku takkan menjadi insan berjaya...
Dikala aku lemah dan putus harapan, Ibulah yang memberikan aku semangat untuk aku bangkit kembali..
Ibu maafkan lah anakmu ini...
Kerana...
Terkadang aku sibuk dengan urusan harian hingga lupa memberi perhatian kepadamu..
Ibu maafkan lah anakmu ini...
Kerana...
Aku gagal menemanimu kerana tuntutan kerjaya ku..
Ibu maafkan lah anakmu ini...
Kerana...
Bersikap degil, keras kepala dan terkadang tak ikut kata..
Ibu maafkan lah anakmu ini...
Kerana...
Terkadang aku buat hati ibu terluka..
Ibu..
Aku cuma mahu kamu tahu...
Aku sayang Ibu..
Aku tak mahu Ibu pergi tinggalkan aku..
Kerana..
Tanpa kasih dan doa seorang Ibu siapalah aku..






Nota:-Puisi ini adalah Ilham sepenuhnya pemilik blog ini. (http://merpatiputih88.blogspot.com).Hak Cipta Terpelihara.Sebarang bentuk penerbitan semula adalah dilarang sama sekali..Gambar adalah dari google image...

Ps:- Mari sama-sama kita berdoa untuk Ibu kita:-
(Gambar ini diperolehi dari website ILuvIslam.Com)

2 comments:

Nick said...

happy mother's day :)

Sya_Merpati Putih 88 said...

Yup, Happy Mothers Days too..(^_^)

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...