Translate

Friday, May 6, 2011

~Mari Bermuhasabah Diri~


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


~Ya Allah, sabarkan  dan tenangkanlah Hatiku dalam menghadapi segala dugaan yang Engkau Berikan Kepadaku.Jadikanlah aku insan yg kuat,cekal dan tabah dalam mengahdapi sebarang rintangan dan dugaaan dalam kehidupan~
~Ya Allah, Bimbingilah hambaMu yang lemah ini dengan Hidayah Mu.~
~Ya Allah, Engkau Tunjukkanlah aku jalan yang benar agar aku tidak tersasar dan tidak pula memilih jalan yang sesat lagi menyesatkan~
~Ya Allah, Lindungilah aku dari ganguan dan bisikan-bisikan Syaitan, Jin dan Iblis yang durjana~
~Ya Allah, Lindungilah aku dari manusia-manusia yang ingin berbuat jahat atau aniaya keatas diriku, keluargaku dan sahabat-sahabatku...~
~Ya Allah, Lindungilah Aku dari menjadi manusia yang lalai,leka,sombong, bongkak dan riak  dengan keindahan dan kemewahan Dunia yang sementara~
~Ya Allah, Lindungilah aku dari fitnah dunia~
~Ya Allah, Jauhilah aku dari sifat terlalu mengejar dunia hingga melupakan segala suruhan Mu dan melupakan Akhirat~
~Ya Allah, Jauhilah aku dari menjadi hamba-Mu yang hanya mencari-Mu dikala kesusahan dan kesempitan~
~Ya Allah, Ya Tuhanku Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang, Engkau Peliharalah Iman dan Amal serta Takwa ku dalam agama- Mu ini iakni Islam~
~Ya Allah, Ya Tuhanku Yang Maha Pengampun Lagi Penerima Taubat, Engkau  Ampunilah segala dosa-dosa ku yang telah aku perbuat sepanjang penghidupan ku dari hari pertama aku bernafas hinggalah saat terakhir nafasku terhenti~
~Ya Allah, Sesungguhnya Aku adalah Hamba-Mu yang lemah yang tidak pernah terputus dari melakukan sebarang kekhilafan dalam kehidupan. Ya Allah, Aku Bermohon agar Engkau Terimalah Taubat ku ini~
~Amin Ya Rabbal Alamin~



Nota:- Gambar adalah diperolehi dari google image...

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...