Translate

Friday, July 31, 2015

28.07.2015 Birthday & Raya...

           

     Pada tarikh ini saya dilahirkan. Tahun ni adalah ulang tahun kelahiran saya yang ke-27...
Terima kasih buat mak & ayah yang telah mengandung, melahirkan, membesarkan, menjaga, merawat dan mendidik saya hingga sekarang... Terima kasih yang tak terhingga juga buat mak & ayah sekali lagi kerana setiap tahun sentiasa buatkan sambutan untuk ulangtahun saya. Terima kasih atas segala jasa dan pengorbanan yang dicurahkan dan segala doa untuk saya. Segala jasa mereka takkan dapat terbalas oleh saya. Sayang mak & ayah selalu... 


        Birthday saya tahun nie disambut sederhana tapi meriah. Tahun nie tahun ke dua birthday saya jatuh pada bulan syawal tahun nie 12 syawal, tahun lepas 1 syawal. Memandangkan tahun lepas sambut biirthday cuma kami bertiga beranak jer.  Jadi tahun nie, bersempena dengan hari raya kami sekeluarga jemput jiran, rakan-rakan dan saudara untuk datang bke jamuan raya sambil meraikan birthday saya. Birthday saya juga saing dengan birthday pakcik saya (belah mak), jadi kami buat serentak. Jamuan kecil-kecilan memang hampir setiap tahun buat (ada tahun yang tak buat), cuma tahun nie lebih meriah sebab birthday saya kan.. ehehehe...Terima kasih untuk mak & ayah yang buatkan majlis, terima kasih kat semua ahli keluarga yang membantu dan terima kasih buat semua yang sudi datang dan atas  ucapan , doa , hadiah n bunga api.. terima kasih... :)

Update sambutan raya 2015: Baru jer balik kampung sabtu lepas beraya ke rumah saudara mara dan melawat nenek di kampung halaman. Semalam pulak pergi beraya rumah kenalan sekitar bandaraya Johor Bahru (dari siang sampai ke malam, mentang-mentanglah baru cuti raya...hehehe..). Barulah meriah beraya ye tak? hehehe...




-Tak sangka tarikh 28072015 ni jadi satu peristiwa besar buat negara kita Malaysia, bila ada robakan kabinet dan pembentukkan barisan kabinet baru Malaysia. Bukan setakat bertukar menteri kabinet tapi nampaknya jawatan kedua terpenting iaitu Timabalan Perdana Menteri turut bertukat pemerintahan.

-Pada detik-detik akhir peghujung bulan Julai 2015 nie banyak berita pasal negara kita antaranya:

Bertukar menteri-menteri kabinet termasuk TPM
Berita:

Tingkat 10 Bangunan Bukit Aman terbakar
Berita:


Serpihan pesawat MH370 didakwa dijumpai di  Pulau La Reunion dekat Magadascar di Lautan Hindi
Berita:

Harga minyak petrol; RON95, RON97 & minyak Diesel di umum turun 10 sen berkuatkuasa 1.08.2015:

Berita:


Pesanan: Marilah kita sebagai rakyat Malaysia, mendoakan yang terbaik dan yang baik-baik sahaja buat negara kita.....

P/s: Sepanjang cuti nie baru harini dapat update blog sebab busy beraya n busy ade tetamu datang beraya... Tadi siang pun tak berapa sihat migrain & sakit tapak kaki...So terbaring jerlah, hujan lebat guruh petir pulak tu tengah hari sampai ke petang... Sorry sebab lambat dapat update blog (gambar birthday pun tak sempat nak upload)...Good Nite semua... :)

2 comments:

reenapple said...

Selamat hari jadi. Semoga sentiasa dilindunginYA

Unknown said...

happy belated besday
JOM FOLLOW SAYA

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...