Translate

Sunday, November 1, 2009

6 Perkara Yang Allah Sembunyikan

Marilah sama-sama kita fikirkan dan berusaha lakukan... Sesungguhnya Allah S.W.T telah menyembunyikan enam perkara iaitu :



* Allah S.W.T telah menyembunyikan redha-Nya dalam taat.


* Allah S.W.T telah menyembunyikan murka-Nya di dalam maksiat.


* Allah S.W.T telah menyembunyikan nama-Nya yang Maha Agung di dalam Al-Quran.



* Allah S.W.T telah menyembunyikan Lailatul Qadar di dalam bulan Ramadhan.



* Allah S.W.T telah menyembunyikan solat yang paling utama di dalam solat

(yang lima waktu).



* Allah S.W.T telah menyembunyikan (tarikh terjadinya) hari kiamat di dalam semua hari.



p/s: Hari ini adalah hari pertama saya blogging dan ini adalah entry pertama saya..saya buat blog nie demi memenuhi tuntutan kursus yang sedang saya ikuti ini..Salah dan silap harap dimaafkan...Saya harap dapat belajar mengenai cara-cara buat blog yang lebih canggih, kemas dan cantik selepas ini...Saya harap dapatlah kita bersama-sama merapatkan ukhuwah dan berkongsi idea, pandangan atau cadangan di blog saya ini...:) Saya harap juga idea saya untuk terus menulis disini takkan terhenti iabarat kata pepatah melayu "hangat-hangat tahi ayam"... Sya harap idea saya akan berterusan...InsyaAllah..

Akhir kata dari saya,
Salam perkenalan dan persahabatan untuk anda semua... (^___^)

No comments:

Special Notes For My Dear Darling

"Your love is like an ocean that’s flows into my soul,

Your voice is sweet like music that calms my lonely world,

Your hands is my protection from hurt deep down inside,

I can’t do much without you, I can't go on alone"~merpatiputih88.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...